Mercedes E-класа, BMW Серия 5, Audi A6. Като нови автомобили тези модели са недостижими за мнозина, но като 15-годишини автомобили вече струват колкото луксозна семейна почивка на екзотична дестинация. А ако германските благородни марки са ви прекалено скучни, може да откриете интересни алтернативи. При държащите на имиджа купувачи на нови автомобили в Германия Alfa Romeo 166, Renault Vel Satis или Peugeot 607 не биха имали големи шансове. Но като употребявани автомобили не особено популярните лимузини също не са търсени – тоест цените са много примамливи. Представяме ви осем лимузини от висок клас на цени до 7000 лева.
Audi A6
Второто поколение на Audi A6 се появи през 1997 година с типичният за времето закръглен дизайн. Навремето V6 TDI-моторите със 150, 163 и 180 к.с. бяха малка сензация. Днес ни дразнят с ужасно скъпите смени на ангренажните ремъци и износените разпределителни валове.
Mercedes E-класа
Мнозина продължават да ронят сълзи по предшественика W 124. В същото време следващият модел W 210 (1995-2002) е по-добър: повече място, по-добро оборудване, по-висока сигурност, по-висок комфорт. Но и повече ръжда – по вратите, гредите на каросерията и опорите на пружините.
Opel Omega
Последният голям Opel със задно задвижване (1994-2003) е почти забравен. А е толкова солиден, комфортен и просторен. Добре поддържаните модели, карани от възрастни господа, съвсем не са рядкост. Най-честите проблеми: разбити шарнири на окачването и кормилното управление, течове на масло, ръжда по крайното ауспухово гърне.
Alfa Romeo 166
При Alfa страданията и страстта винаги вървят ръка за ръка. В същото време качеството на Alfa 166 (1998-2007) е много по-добро от реномето на модела. Все пак трябва да сте внимателни: има проблеми с електрическата инсталация, някои ремонти са относително скъпи.
Volvo S80
С S80 през 1998 година завърши ерата на класическите ръбести Volvo със задно задвижване. Но въпреки напречно разположените двигатели и предното задвижване S80 е истинско Volvo. То е изключително солидно, издръжливо, сигурно и комфортно. Проблемите: течове от дизеловите инжектори, скъсани ангренажни ремъци.
Saab 9-5
Ужас, автомобил от фалирал производител? Не е така: това е наистина препоръчителна покупка, защото снабдяването с резервни части е осигурено. 9-5 (1997-2010) е с лесна поддръжка, особено четирицилиндровите турбомотори са вечни, ако се грижите добре за тях. Но в никакъв случай не купувайте модели с V6-дизели!
Peugeot 607
Пътувайте като президентите на Франция: Ширак и Саркози се возеха в такъв автомобил, но почти никой друг. Това съвсем не се дължи на качествата на 607 (2000-2007). Единствените проблеми с напредване на възрастта идват от електрониката, понякога са разбити и шарнирите на окачването.
Renault Vel Satis
При Renault това също вече почти се е превърнало в традиция – моделите от висок клас са почти непродаваеми. Това е добра новина за купувачите на употребявани автомобили, защото цените на Vel Satis (2002-2009) са много ниски. V6-дизелите имат проблеми с прегряването.