Употребявани автомобили: за какво да внимаваме в пъстрия свят на Smart?

0903
2017

В интернет е пълно с евтини Smart-ове на малко километри. Мини-автомобил с макси-проблеми?

Той е малка революция. В края на 1998 година на пазара се появи джудже с дължина 2,50 метра, две пластмасови врати и две седалки, три цилиндъра и четири колелца. Мъникът никак не е евтин – средната цена на нов Smart по онова време е 20 000 марки. В началото Smart се предлага с 0,6-литров турбобензинов мотор с мощност 45, 54 или 61 к.с. Максималната скорост е ограничена до 135 км/ч. Мъниците с тежка задница скоро се прочуват с преобръщанията си при прекалено агресивно шофиране. Има слабости и в динамично отношение. Налага се производителят Micro Compact Car да направи някои подобрения: монтира се евтин вариант на ESP, наречен Trust-Plus. Но за комфорт на возене не може да се говори. По време на производството на първото поколение настройките на окачването се променят няколко пъти, за последно в края на 1999 г. През януари 2000 г. е представен и дизелов двигател. 0,8-литровият мотор е с мощност 41 к.с. и според производителя харчи само 3,3 литра. На практика обаче разходът във всекидневието е около 4 литра. През пролетта е пуснат в производство и кабриолет с електрически гюрук.

В късата задница се крие багажник с вместимост 150 литра. Освен това седалката до водача се сгъва, с което възможностите за товарене се увеличават

За предпочитане са Smart-овете, произведени след 2003 година

Голямата промяна идва през март 2003 година. Smart без покрив и предно стъкло се нарича Crossblade и остава в производство до края на 2004 година, но не е нищо повече от имиджов продукт. В началото на 2003 година е проведен и фейслифт, като освен с визуални промени (нови фарове и светлини) мъникът вече се сдобива и с истинско ESP, както и с нови настройки на окачването. Мощността на бензиновите модификации вече е 50 или 61 к.с. Ако търсите изгодни Smart-ове в интернет, ще намерите екземпляри с цени под 2000 лева. Това са не особено популярните модели от преди фейслифта с преден листов ресор. Повечето от тях са изминали над 100 000 км, предимно из градовете. Някой от тях „пушат” през тънкия си ауспух като заклети тютюнджии, някои имат и други проблеми с двигател.

Добрите Smart-ове струват от около 4000 лева. И въпреки че много от частите са пластмасови, Smart ръждясва. Особено по дъното и праговете. Най-добрият избор: дизел след 2003 година, който и днес е революция по отношение на разхода на гориво.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин