Употребявани автомобили: вятър в косите за 3000 лева

Шофирането на кабриолет винаги се е смятало за елитарно удоволствие. В същото време цените на употребяваните открити автомобили никак не са високи. Единственият проблем: трябва да можете да раличите добрите оферти от тези, които ще ви скъсат нервите


2
юли
2017

VW Golf III 

 

Golf III Cabrio винаги е бил скъпо удоволствие. В сравнения със закритата версия с три врати купувачите на кабриолета трябваше да платят над 5500 евро повече. Haиcтинa срещу тези пари те получаваха и по-добро оборудване: АВS, две въздуuши възглавници и спортни седалки бяха серийни при Golf-a с „въздушно охлаждане“. Днес запазени екземпляри могат да се намерят за под 3000 евро. Но са рядкост, защото феновете на тунинга отдавна са окепазили повечето екземпляри от представения през септември 1993 г. модел. Най-търсени са по-късните модели след фейслифта от февруари 1998 г., които външно леко приличат на Golf IV. Но при един употребяван кабриолет състоянието на гюрука е много по-важно от разните модни украшения. Пукнатините и кърпените участъци са много лош признак, тъй като това гарантирано означава и навлизане на вода в интериора. Оригинален нов гюрук на VW струва около 1600 евро, но при тапицерите може да се спазарите и за половината. Това важи и за другите кабриолети, които се предлагат на цени до 3000 евро. Не всеки харесва открития Golf, някои предпочитат Mazda МХ-5 заради спортното и поведение на пътя. А между тях има още доста модели, които ще ви осигурят вятър в косите под открито небе.

Почти забравена гледка: масивното арамтурно табло с дълбоките пещери на уредите и малките въртящи се регулатори на отоплението

Моля, по-спокойно: кабриолетът е с меко окачване и съвсем не е толкова спортен, колкото може да предположите от перфектните седалки с добра странична опора

Това ни дразни

Ръждата и модификациите по окачването са естествените врагове на всеки кабриолет, защото и двете унищожават каросерията. Иначе техниката на Golf III е съвсем непретенциозна, а и всеки квартален майстор може да сменн шарнир на задното окачване или тампони на предните носачи. Често има течове на масло от двигателя и трансмисията, но като изключим семеринга на „камбаната“ на съединителя, всички останали уплътнения се сменят много лесно. Освен това по-сериозно внимание изисква само ангренажният ремък. По-проблематично е електрохидравличното задвижване на гюрука (опция), при което често има течове. Самият гюрук често се къса по ръбовете, но рамката на задното стъкло може да пропуска вода.

Вгледайте се внимателно: маншоните на полуоските и тампоните на предните носачи са консумативи. Трансмисиите рядко са толкова сухи като при нашия фотомодел.

Непременно проверете състоянието на гумените уплътнения на гюрука, както и на рамката на задния прозорец. Регулаторът на спирачното усилие често блокира.

Opel Astra Cabrio 

Тази кола има славата на ръждясала консервена кутия. Но в същотом време се забравя, че произвежданият от 1993 до 2000: г. от Bertone Opel  Astra Cabrio доставя истинско удоволствие. Предимството му е, че големият багажник позволява дълги пътувания без покрив над главата. Техниката е до голяма степен солидна, но каросерията не е особено устойчива на усукване.

Още по темата