2016
Колкото безобидно звучи желанието на нашия приятел Кнуд в началото, толкова и сложно се оказва то в действителност. Човекът иска Volvo C70 с класически 5-цилиндров двигател и с мек гюрук. А още по-добре би било, ако колата е специална версия Collection със седалки в кафяв цвят Toskana и има допълнителен хардтоп за зимна пригодност, както и теглич за малката каравана. А нещо друго? Дори и без теглич и твърд таван броят на офертите в онлайн борсите в Германия клони към нула. Ние обаче се радваме на отворени граници, достъп до интернет и сума в евро, нали така? Затова поглеждаме към Холандия – където намираме кабриото в изпълнение, което Кнуд сякаш сам е конфигурирал.

Кокпитът е изработен много солидно. Кафевият цвят се нарича Toskana и е запазен за специалната версия Collection
Първият контакт с автокъщата „Селденрийк“ в Хардервийк ни вдъхва доверие. На добър английски търговецът Арян де Бийл описва състоянието на автомобила и веднага се съгласява да ни го запази. Няколко дни по-късно ние се отправяме към Холандия. Разстоянието от 400 км не късо, но пък от редакцията в Хамбург до Франкфурт би било по-далече.
Първото ни впечатление е много добро: като се абстрахираме от няколко дребни щети при паркиране по броните, 12-те години на кабриолета почти не му личат. Оборудването е доста богато: електрическо регулиране на седалките, автоматичен климатик и аудиосистема Dolby Surround (първата серийно вграждана в лек автомобил). Моторът пали лесно и работи равномерно с типичния за „петак“ на Volvo звук. Турбоагрегатът с 200 к.с. е идеалният компромис между леко слабичкия 2-литров мотор със 163 к.с. и бруталния Т5 с 240, който направо се гаври със склонната към усукване каросерия.
Условията около тестовото шофиране и преговорите към тях са досущ като в германска автокъща. Необходимото за износ удостоверение се получава по интернет и след няколко минути е готово за отпечатване, а продавачът се снабдява с временните номера на място срещу 150 евро. Кнуд плаща кеш – но съществува и алтернатива под формата на банков превод.
В Германия „шведът“ получава сертификат от TÜV срещу 100 евро след инспекция. Тъй като в нашия случай липсва СОС удостоверението от производителя, ни се налага да добавим още 40 евро за съответния документ.
В интернет Кнуд успя да открие дори упътване за употреба на немски език. Има време да се запознае с него до първите топли дни.
Meка обвивка, костеливо ядро

Увреден борд:
При паркиране някой е закачил бордюра. За две нови гуми Michelin трябва да бъдат отделени около 600 лева.
Въпреки че заради възрастта си от 19 години моделът е почти йънгтаймер, неговите проблемни зони са малко на брой. Тампоните на носачите и на стабилизиращата щанга, както и шарнирите, често се предават заради високото тегло на машината и след около 120 000 км трябва да бъдат сменени. Автоматиците е препоръчително да получават ново масло на всеки 80 000 км, а двигателят – нов ангренажен ремък на 160 000. Когато светне лампата за проблем с мотора, най-честата причина са cпукани маркучи във всмукателния тракт. Добрата новина: моделът не корозира. Дори ауспуховата система и покривът почти винаги са оригиналните.
Покупката на С70 е добра идея
Заради семплия си стил първото С70 е истинско Volvo от старата школа. Моделът е преминал времето с висока загуба на стойност и в бъдеще няма да поевтинява. Ние препоръчваме кандидат-купувачите да търсят запазен екземпляр от първи
собственик – докато още се намират.