2021
Първото Porsche Panamera примамва с цената на нов компактен автомобил. Как стоя обаче нещата с последвалите разходи? Тест на употребяван автомобил!
През 2009 г. Porsche пусна четвъртата си серия модели – с първото поколение на Panamera. Panamera S бе по онова време дълга 4,97 метра спортна яхта за нормални пътища, оборудвана с 4,8-литров V8-бензинов двигател с директно впръскване и 400 к.с. През 2011 г. базовата цена на модела бе 189 000 лв. С екстри като аудиосистема Bose, ауспухова уредба с клапи, джанти Turbo-2, въздушно окачване и ксенонови фарове бързо се стигаше до 240 000 лв. След десет години трима предишни собственици и пробег от 144 741 километра нашият фотомодел от автокъща WMP-Automobile в Хамбург се предлага за 56 000 лв. Какво очаква интересуващите се от този модел?
Porsche Panamera: мястото отпред и отзад е подходящо и за хора с ръст 1,95 метра
Едно десетилетие оставя своите следи: за Porsche стандартни са ударите от камъчета вследствие на движението с висока скорост по магистралата. При нашия фотомодел са засегнати двете брони и дясната задна врата – имат нужда от пребоядисване. Затова пък всички посещения в сервиза са извършени грижливо в център на Porsche. Обстоятелство, което улеснява получаването на гаранция Porsche Approved. Тя не е никак евтина – 7200 лв. за 36 месеца, но пък от друга страна намалява риска от ремонти на непланирани повреди.
Задницата на Panamera е малко заоблена и разделя мненията с формата си. От друга страна пък моделът притежава функционалността на комби-седан. Елегантният интериор е с фина изработка и с изключение на инфотейнмънт-системата е доста модерен. Нетипично за GT предлаганото място на първия и втория ред е добро и за хора с височина от 1,95 метра. Щедрото място на четирите седалки с перфектна кожена тапицерия би трябвало да са били перфектни за бившия шеф на Porsche Венделин Видекинг. Освен Вместимостта на багажника на Panamera е от 445 до 1263 литра, а полезният ѝ товар 605 килограма. Парадната дисциплина на модела е шофирането: настройката на окачването, управлението и спирачките са достойни за такива на спортен автомобил. А комфортът е на високо ниво – стига въздушното окачване все още да функционира безупречно.
Разход на гориво: среден под 11 л/100 км е почти невъзможен
Спиранията на колонката за зареждане на бензиностанцията са болезнени: V8-агрегатът с директно впръскване иска А 98 Н. Едва ли ще постигнете резултат под 11 л/100 км, а при бързо каране реалистични са 15 литра. Затова пък звукът може да ви накара да настръхнете: благодарение на перфектно настроената 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя спринтът до темпо 100 км/ч се взема за под 5,5 секунди, а максималната скорост е 283 км/ч. Кой иска една употребявана Panamera Turbo?
ИЗВОД
Страхотното преживяване зад волана и високото качество правят първата Panamera доста желана. Единствено безупречно поддържани екземпляри си струват обмисляне. Рахоите за поддръжка са изключително високи.
Вижте предложенията на AUTO BILD за употребявани автомобили Porsche Panamera: