2024
Трите концепции на задвижване правят Kia Niro един от най-вълнуващите кандидати. AUTO BILD провери компактния SUV като употребяван.
Изгодната хибридна техника е сред специалитетите на азиатците от години насам. Представен през есента на 2016 г., получил фейслифт през 2019 г. и произвеждан до 2022 г., Kia Niro се предлага с три различни по обем електрификации: хибрид, Plug-in-хибрид (от 2017 г.) и като електромобил e-Niro (от 2018 г.). разгледахме подробно при един търговец на Kia в Долна Саксония такъв модел от 2019 г. с пробег 76 441 километра. Като нов дългият 4,35 метра SUV с доста добро оборудване е струвал 78 000 лв. Компактният модел предлага много място и различи екстри.
Електрическа мобилност без страх от пробега
Нашият тестови автомобил има освен различни асистенти и инфотейнмънт-система на JBL, отпред четиристепенно подгряващи се и вентиларани седалки с кожена тапицерия, както и 16-цолови алуминиеви джанти и автоматична трансмисия с два съединителя. Тракането и скърцането не са присъщи на „корееца”. С изключение на леко разхлабения спойлер, нямаме други забележки. Иначе след пет години това Niro все още вози стегнато.
За задвижването му отговаря дует от разполагащ със 105 к.с. 1,6-литров 4-цилиндров бензинов агрегат с филтър за твърди частици и елетромотъор с 61 к.с. и 170 Нм. Техниката се справя чудесно със задачата за осигуряване на електрическа мобилност без страх от пробега. Niro потегля безшумно в електрически режим. При заредена батерия двигателят с вътрешно горене се включва само при мощно ускоряване, а чрез рекуперацията позволява дори и шофиране в режим One-Pedal. Изцяло на ток максималната скорост е ограничена на 120 км/ч.
Електрическият пробег е до 50 километра
Kia дава гаранция на Niro от седем години или 150 000 километра. Под пода в багажника има литиево-йонна батерия с тегло от 117 кг. Нейният капацитет е 8,9 кВтч., като в практиката реалният електрически пробег е до 50 километра. Niro може да рекуперира в пет степени, които могат да бъдат избирани зад волана.
Как стоят нещата със зареждането? На 230-волтов контакт (3,3 кВт. ) батерията се нуждае от 2 часа. С фейслифта от 2019 г. кокпитът бе обновен и сега е изцяло дигитален.
Водачът е подпомаган от цяла армада от асистенти: серийното оборудване включва асистент за дългите светлини, за задръстване, за разпознаване на пешеходци, за разпознаване на умора у водача, асистент за запазване на пътната лента, за разпознаване на напречно движещи се автомобили и на пътни знаци. Инфотейнмънт-системата разполага и с функция навигация, както и с безжична връзка със смартфон чрез Android Auto и Apple CarPlay.
Напълно електрическият Niro EV стартира на старо от 45 000 лв.
Прикаченият товар на Niro е приятно голям: 1300 километра ще ви стигнат дори и за малка каравана. Алтернативно се предлага и хибридна версия със 105 к.с. без зареждане от контакта, която като употребявана стартира от около 29 000 лв. SUV-ът притежава малка батерия с капацитет от 1,56 киловатчаса и има разход от порядъка на 5л/100 км. По-интересен е електрическият вариант Niro EV: като употребяван той стартира от около 45 000 лв. Предлага се със 136 к.с. и 39,2-киловатчасова батерия, както и с 204 к.с. и 64 киловатчасова батерия. При разход от около 17 киловатчаса реално можете да изминете около 400 километра.
ИЗВОД НА AUTO BILD
Три добре функциониращи задвижвания и успешна концепция правят Niro препоръчителен. Хибридът е най-изгоден, Plug-in-хибридът обединява предимствата на електромобил и модел с двигател с вътрешно горене. Електрическата версия също е годна за всекидневието!



