2024
Ранните модели на AMG стават все по-популярни. Така че, не е чудно, че този оригинален Mercedes 300 CE 3.4 AMG струва истинско състояние!
200 000 лв. – толкова струва този рядък Mercedes 300 CE 3.4 AMG. Преди няколко години имаше подобни коли за една малка част от тази сума, но напоследък ранните AMG модели стават все по-популярни и по-скъпи!
Ранните AMG се наричат разговорно модели преди сливането – термин, възприет от САЩ, отнасящ се до автомобилите, произведени преди сливането на Mercedes и AMG. Автомобили, които са напуснали завода като обикновени Mercedes-и, а след това са били превърнати в AMG-версии в Афалтербах.
AMG пълна преработка
Такъв е и този Mercedes C 124 от 1991 г., който се предлага от холандския дилър „Auto Leitner“. Първоначално Coupe-то е било 300 CE, но впоследствие се е превърнало в 3.4 AMG. Това цялостно преобразуване включва изключително търсения бодикит AMG, състоящ се от брони, прагове и допълнителен елемент за капака на багажника с вграден AMG надпис. Монтирани са и оригинални джанти от две части AMG Aero II, чиято звезда е боядисана в елегантния автомобилен цвят „Smoke Silver Metallic“ (цветов код 702). Боядисаните части като радиаторната решетка и дръжките на вратите са типични за 90-те години.
Нещата стават интересни под капака, защото AMG са сложили своя отпечатък там. 300 CE-24 служи като база за преработката на AMG. Под предния капак работи трилитров редови шестцилиндров (M 104 E 30) двигател с 220 к.с. и 265 Нм. В Афалтербах редовият шестцилиндров двигател е променен до 3314 куб. см и вследствие обширните мерки на преработка получава собствена идентификация (M 104 E 34). С 272 к.с. и 330 Нм, 3.4 AMG е не само значително по-мощен от базовия, но и има точно толкова конски сили, колкото E 36, който е оборудван с 3,6-литров шестцилиндров (M 104 E 36). А с 385 Нм притежава дори по-голям въртящ момент.
Шестцилиндровият има нужда от скорост
3.4 AMG (като 3.0-литровия от 300 CE-24) беше високооборотен двигател, който достигаше пълна мощност едва при 6500 об./мин. В резултат на това той има лоша репутация, понякога несправедливо: повредата на двигателя поради дефектна гарнитура на цилиндровата глава не е нещо необичайно. Ако обаче загреете правилно двигателя и се погрижите за него, ще бъдете възнаградени със специален звук на шест на брой цилиндъра, нетипичен за моделите на Mercedes.
Както подобава на класически Benz, трансмисията е автоматична, въпреки че не е ясно, дали тя е четири- или петстепенна, тъй като и двете версии се предлагат за 3.4 AMG.
Интериорът изглежда много добре поддържан предвид пробега от 182 000 километра, а коженият салон в „Brazil Brown“ подхожда идеално на цвета на екстериора. Оборудването е прилично и включва климатик, шибедах, електрическо регулиране на седалките и други. Разбира се, праговете на AMG също не трябва да липсват!
Не е известно колко екземпляра Mercedes 124 впоследствие са били превърнати в 3.4 AMG. Това е така, защото тези автомобили са посочени като обикновени модели на Mercedes според номера на шасито. Едва от E36 нататък са въведени специални номера на шасито на AMG. 3.4 AMG се предлага като седан, комби T-модел, Coupe и кабриолет, като седаните и комбитата са особено редки.
200 000 лв. е цената на този 3.4 AMG
Този 300 CE 3.4 AMG струва около 200 000 лв. и цената е реалистична. В момента в Европа има само още един 300 CE 3.4 AMG, който струва около 190 000 лв. Между другото, ако първоначалният собственик беше избрал широкоформатния бодикит, днес Coupe-то щеше да струва значително повече. Само в началото на годината 300 CE 3.4 AMG с широка каросерия беше продаден на търг за над 320 000 лв.