Ултрарядък Rallye Golf G60 за 100 000 лева


12
апр.
2019

VW Rallye Golf G60 е произведен в едва 5000 бройки като хомолагационен модел. Малко хора обаче знаят, че само 50 бройки от специалната версия са без шибедах. Една от тях е в германската автокъща Sportwagen Teiber и си търси нов собственик!

Първата регистрация на „раздутия“ Golf е направена на 25-и май 1989 г. – което означава, че съвсем скоро автомобилът ще получи правото на т.нар. „историческа регистрация“ (H-Zulassung) за Германия. В периода между 2012 и 2014 г. колата е изцяло реставрирана от предишния си притежател. От автокъщата уверяват, че Volkswagen-ът не е имал удари. Golf-ът не е бил атакуван от ръждата – всички ламаринени части по каросерията са оригинални, т.е. не се е налагало да бъдат сменяни.

Паралелно с реставрацията предишният притежател на автомобила е направил няколко промени по „бегачката“. Сред тях са спортно окачване KW и 17-цолови джанти X-Zero Extreme. Освен това спираловидният компресор (т.нар. „G-Lader“) е ремонтиран и оптимизиран. Вместо заводските 160 конски сили червеният Rallye Golf трябва да генерира 210. Интериорът със спортен волан, радио и електрически седалки Recaro е в оригинален вид. Акцентът от вътрешността на автомобила е т.нар. Digifiz-Cockpit с дигитални уреди. От рестварацията през 2014 автомобилът е изминал едва 5200 км. „При сериозен интерес“ от Sportwagen Teiber са готови да продадат този Rallye Golf G60 за „скромната“ сума от 49 000 евро (ок. 98 000 лв.).

Някои факти за VW Rallye Golf G60

Специалната версия на Golf 2 е произведена в 5000 бройки между 1989 и 1991, за да могат да бъдат изпълнени изискванията за хомолагация на рали. За целта работният обем е намален от 1781 на 1760 куб.см – така машината успява да се впише в 1,7-литровия клас. Същевременно 4-цилиндровият задвижващ агрегат е получил спираловиден компресор, който вдига „конете“ до 160. Визуално Rallye Golf се разпознава по „раздутите“ калници и странични части на каросерията, както и по ръбестите фарове. Екзотичната модификация се предлага само с три врати и Syncro (4х4) задвижване, както и с 15-цолови алуминиеви джанти (Sebring).

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: