Ултраикономичен дизел срещу хибрид: кой е по-добрата покупка на старо?


13
май
2019

Който търси подобен употребяван модел, трябва да планира и по-висока сума, над 20 000 лева. На купувачите на Polo също бихме препоръчали по-късен модел – просто защото дизеловите варианти отговарят на нормата Eвро 6 едва след април 2014 година. Сред малкото слабости на високотехнологичния Prius е хибридният акумулатор, което обаче се дължи на възрастта. Защото управлението на зареждането поддържа заряда на константно ниво, презарежданията или дори дълбоките изтощавания са почти изключени. Много често акумулаторът с тегло 40 килограма издържа и четвърт милион километра. Ако все пак се повреди, то щетите на отделните клетки проличават по все по-кратките цикли на зареждане и разреждане, като накрая на дисплея се появява съобщение за грешка. При Prius III Toyota отстранява повредата с цялостна замяна на акумулатора, която може да струва над 10 000 лева. Едва от Prius IV специализираните сервизи могат да подменят и отделни дефектни модули. За Prius III тази услуга се предлага и от някои фирми. Срещу около 2000 лева се заменят отделни модули. Но Toyota се отнася скептично към подобни ремонти и предупреждава за очакван скоро отказ на други акумулаторни модули.

Големият спойлер на покрива украсява само BlueMotion моделите на Polo V

И един съвет: не докосвайте бутона EV. Наистина, при натискането му и при достатъчно зареден акумулатор и нежно натискане на педала Prius може да измине няколко километра чисто електрически. Но това първо не води до понижаване на разхода на гориво, защото впоследствие двигателят автоматично работи на по-високи обороти, за да го зареди. И второ: поради ненужно дългия цикъл на зареждане акумулаторът се товари повече. Кога и с колко електрическа тяга да се движи Prius – това електрониката знае по-добре от водача.

Острият аеродинамичен ръб на Prius допринася за много добрия коефициент на въздушно съпротивление от само 0,25

И ЗА ДВАТА АВТОМОБИЛА СА СЕ ГРИЖИЛИ МНОГО ДОБРЕ

Общото между Polo BlueMotion и Prius като употребявани автомобили е: предишните собственици и на двата модела като правило са наблягали на икономиите. Тоест: Prius и Polo най-често са шофирани изключително внимателно и нежно. Това важи и за двата тестови автомобила. Polo се предлага от автокъща Wadood Automobile до Хамбург. В този клас пробегът от 200 000 километра е рядкост, особено при толкова леки следи от употреба. Но гумените тампони на двигателя са се втвърдили и напукали. При стартиране при отворен преден капак трицилиндровият двигател сякаш иска да изскочи от моторния отсек, люлее се диво напред-назад. Вибрациите се усещат и при шофиране.

Широките спици намаляват завихрянията и помагат при пестенето на гориво

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Най-честите причини за увеличен разход

10
май
2016

Ако горивната консумация на двигателя се е увеличила, това може да бъде знак за дефект. Търсенето на проблема обаче може да се окаже дълго и мъчително. AUTO BILD ще ви разкрие най-честите причини за „лакомията“ на мотора

Card image cap
Nissan Juke на старо: това изкуство ли е или какво?

8
апр.
2018

Границата между произведение на изкуството и дизайнерски провал е тънка. Juke е по-смел от всеки друг SUV

Card image cap
Citroen C3 на старо: френски за начинаещи

19
сеп.
2017

"Грозното пате" 2CV бе популярен, но и доста ненадежден автомобил. Citroen C3 е следващото изгодно предложение на французите. Как се представя френското Polo след няколко години?

Card image cap
Любимите шмекерии на автоджамбазите…

23
ян.
2017

... или как да познаем дали километражът е манипулиран и да се предпазим от измама при покупка на автомобил втора ръка

Card image cap

В последния брой:

Архив >