Ултраикономичен дизел срещу хибрид: кой е по-добрата покупка на старо?


13
май
2019

30 МИЛИЛИТРА НА КИЛОМЕТЪР. Звучи странно, но е факт. Шофираме Polo 1.2 TDI BlueMotion и следим показанията на бордовия компютър. При тестовото шофиране по междуградски път с 90 км/ч моментният разход наистина пада под 3 литра на 100 километра. Така че за 1000 метра трицилиндровият дизел действително харчи само 30-ина грама. Подобен е и разходът на Toyota Prius III. Но докато пестеливостта на Polo се дължи най-вече на оптимизираната аеродинамика в комбинация със скъпернически дизелов двигател, то японският компактен модел залага на високите технологии.

Неговият 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател се подпомага от два електромотора, които се захранват от никел-металхидриден акумулатор. Външното зареждане не е нито необходимо, нито възможно. Въпреки това бензиновият модел е също толкова икономичен като Polo с пестеливия дизел. Интелигентната управляваща електроника ползва за зареждане на акумулатора освободената при спиране или движение по инерция енергия, както и излишната мощност на двигателя. Така тази енергия е на разположение на електромоторите.

Пластмасовият пръстен на 14-цоловите джанти при Polo оптимизира въздушното съпротивление и предпазва от драскотини

При тестовете става ясно: при Stop-and-go трафик Prius има сериозни преимущества, постига нисък разход под 5 литра на 100 километра, тъй като често потегля електрически, а при спиране зарежда акумулатора. Polo успява да постигне разход под 5 литра само при дълги пътувания и е по-икономично най-вече при по-високи скорости по магистралите – където хибридното задвижване на Prius не осигурява особено преимущество. Освен това Polo работи и по-тихо. Наистина, добре би било трансмисията да разполага и с шеста предавка, което би понижило разхода на гориво, но трицилиндровият двигател е шумоизолиран по-добре от бензиновия агрегат на Toyota. Японците реагираха на оплакванията на клиентите и затова след фейслифта от пролетта на 2012 година Prius III освен с множество подобрения на качеството (избор на материали, изработка и окачване) може да се похвали и с осезаемо по-добра шумоизолация.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Audi Q7 от 25 000 лева: цените на „дебелака“ падат

22
юни
2017

Внимание, SUV на промоция! След 12 години Audi Q7 струва колкото Polo. Но дали е добра идея?

Card image cap
Alfa Romeo 147 на старо: елегантен и надежден италианец

30
ян.
2018

Със стабилна като Audi A3 цена, голяма жажда за бензин и понякога значителен разход на масло Alfa 147 е трудно да бъде наречена изгодна покупка на старо. За сметка на това удоволствие от шофирането е гарантирано.

Card image cap
Citroën XM: aвангард за малко пари

6
мар.
2017

Citroën XM се насочва към кариерата си на класически автомобил с 6 цилиндъра и хидропневматично окачване

Card image cap

В последния брой:

Архив >