Ултраикономичен дизел срещу хибрид: кой е по-добрата покупка на старо?


13
май
2019

30 МИЛИЛИТРА НА КИЛОМЕТЪР. Звучи странно, но е факт. Шофираме Polo 1.2 TDI BlueMotion и следим показанията на бордовия компютър. При тестовото шофиране по междуградски път с 90 км/ч моментният разход наистина пада под 3 литра на 100 километра. Така че за 1000 метра трицилиндровият дизел действително харчи само 30-ина грама. Подобен е и разходът на Toyota Prius III. Но докато пестеливостта на Polo се дължи най-вече на оптимизираната аеродинамика в комбинация със скъпернически дизелов двигател, то японският компактен модел залага на високите технологии.

Неговият 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател се подпомага от два електромотора, които се захранват от никел-металхидриден акумулатор. Външното зареждане не е нито необходимо, нито възможно. Въпреки това бензиновият модел е също толкова икономичен като Polo с пестеливия дизел. Интелигентната управляваща електроника ползва за зареждане на акумулатора освободената при спиране или движение по инерция енергия, както и излишната мощност на двигателя. Така тази енергия е на разположение на електромоторите.

Пластмасовият пръстен на 14-цоловите джанти при Polo оптимизира въздушното съпротивление и предпазва от драскотини

При тестовете става ясно: при Stop-and-go трафик Prius има сериозни преимущества, постига нисък разход под 5 литра на 100 километра, тъй като често потегля електрически, а при спиране зарежда акумулатора. Polo успява да постигне разход под 5 литра само при дълги пътувания и е по-икономично най-вече при по-високи скорости по магистралите – където хибридното задвижване на Prius не осигурява особено преимущество. Освен това Polo работи и по-тихо. Наистина, добре би било трансмисията да разполага и с шеста предавка, което би понижило разхода на гориво, но трицилиндровият двигател е шумоизолиран по-добре от бензиновия агрегат на Toyota. Японците реагираха на оплакванията на клиентите и затова след фейслифта от пролетта на 2012 година Prius III освен с множество подобрения на качеството (избор на материали, изработка и окачване) може да се похвали и с осезаемо по-добра шумоизолация.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Най-важните аксесоари за вашата ваканция с кемпер или каравана

6
авг.
2017

Семейство Иванчеви са "професионални" къмпингари от 25 години. Тук разкриват тайните на перфектната отпуска на колела

Card image cap
Какво трябва да знаем за конденза във фаровете?

7
мар.
2018

Кондензиралата вода във вътрешността на фара веднага буди асоциации за стар и „уморен от каране“ автомобил – само че този феномен може да бъде наблюдаван и при съвсем нови коли. Експерт от Valeo разкрива най-важното за проблема и споделя кога фарът трябва да бъде сменен

Card image cap
Притежавам най-изгодния автомобил на света

19
мар.
2016

Олдтаймер, градска играчка, автомобил за удоволствие: по-евтино от шофирането на този Fiat 126 от 1978 година е само карането на велосипед. Сътрудникът на AUTO BILD Роланд Контни се движи с него във всекидневието

Card image cap
Как се представят 8-9-годишните Suzuki SX4 според TÜV?

21
мар.
2018

Докладът на TÜV за 2018 г. ни информира, кои автомобили са надеждни и в добро състояние и след години. AUTO BILD ще ви представи най-добрите 15 SUV-а, които са препоръчителни като употребявани

Card image cap

В последния брой:

Архив >