Ултраикономичен дизел срещу хибрид: кой е по-добрата покупка на старо?


13
май
2019

30 МИЛИЛИТРА НА КИЛОМЕТЪР. Звучи странно, но е факт. Шофираме Polo 1.2 TDI BlueMotion и следим показанията на бордовия компютър. При тестовото шофиране по междуградски път с 90 км/ч моментният разход наистина пада под 3 литра на 100 километра. Така че за 1000 метра трицилиндровият дизел действително харчи само 30-ина грама. Подобен е и разходът на Toyota Prius III. Но докато пестеливостта на Polo се дължи най-вече на оптимизираната аеродинамика в комбинация със скъпернически дизелов двигател, то японският компактен модел залага на високите технологии.

Неговият 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател се подпомага от два електромотора, които се захранват от никел-металхидриден акумулатор. Външното зареждане не е нито необходимо, нито възможно. Въпреки това бензиновият модел е също толкова икономичен като Polo с пестеливия дизел. Интелигентната управляваща електроника ползва за зареждане на акумулатора освободената при спиране или движение по инерция енергия, както и излишната мощност на двигателя. Така тази енергия е на разположение на електромоторите.

Пластмасовият пръстен на 14-цоловите джанти при Polo оптимизира въздушното съпротивление и предпазва от драскотини

При тестовете става ясно: при Stop-and-go трафик Prius има сериозни преимущества, постига нисък разход под 5 литра на 100 километра, тъй като често потегля електрически, а при спиране зарежда акумулатора. Polo успява да постигне разход под 5 литра само при дълги пътувания и е по-икономично най-вече при по-високи скорости по магистралите – където хибридното задвижване на Prius не осигурява особено преимущество. Освен това Polo работи и по-тихо. Наистина, добре би било трансмисията да разполага и с шеста предавка, което би понижило разхода на гориво, но трицилиндровият двигател е шумоизолиран по-добре от бензиновия агрегат на Toyota. Японците реагираха на оплакванията на клиентите и затова след фейслифта от пролетта на 2012 година Prius III освен с множество подобрения на качеството (избор на материали, изработка и окачване) може да се похвали и с осезаемо по-добра шумоизолация.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Какво трябва да знаем преди избора на нови гуми?

29
окт.
2017

От Continental разкриват ценна информация за „обувките“ на автомобила

Card image cap
Мобилно приложение издава „превъртян“ километраж

3
ное.
2017

С програмката на Carly можете да проверите дали автоджамбазите не са правили измами с пробега на даден автомобил. Системата използва извода за диагностика и издава повечето измамници

Card image cap
Second Hand: Оpel Zafira B – любимецът на татко

23
юни
2017

Седемместният модел на Opel е идеален за семейното всекидневие.

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: