Ултимативният McLaren


27
окт.
2018

McLaren пусна най-бързия си модел в своята фирмена история! Всички 106 екземпляра на цена от над 4 милиона лева вече са продадени. Името на модела е Speedtail!

Три седалки и 1050 к.с.: след създадения за пистата Senna McLaren пуска Speedtail – ултимативния автомобил за движение по нормални пътища! Новият модел на Ultimate Series ще е хипер-GT и следва P1 и легендарния  McLaren F1.

От 0-300 км/ч автомобилът ускорява само за 12,8 секунди, а максималната му скорост е 403 км/ч. По този начин Speedtail напълно оправдава името си и дори е по-бърз от F1, който със 391 км/ч максимално темпо дълго време бе най-бързият модел за движение по нормални пътища. С това паралелите с F1 не спират: 106 Speedtail-а ще бъдат произведени – същата бройка като F1. Естествено всички екземпляри на този хипер-GT на цена от 4 милиона лева плюс ДДС вече са разпродадени. Първите клиенти ще получат своите коли в началото на 2020 г.

Дизайн: уникална задница

McLaren описват Speedtail като ултимативния автомобил за движение по нормални пътища. В действително новият спортен автомобил изглежда едновременно спортен и елегантен. Докато предницата на Speedtail наподобява далечно тази на McLaren 570S с LED-фаровете си, профилът и задната част на модела са уникални.

Speedtail е дълъг 5,14 метра – повече от супер- и хипер спортните модели. Единствено Maserati MC12 притежава същата дължина. Speedtail няма никакви спойлери. Интелигентни дизайнерски решения се явяват серийните Aeroblades за предните 20-цолови джанти (задните  са 21-цолови) и стъкленият купол. Горната част на предното стъкло е потъмнена чрез електрохромирано стъкло и прави излишни сенниците.

Вътрешното пространство на хиперспортния автомобил изглежда като в космически кораб. Особено впечатление прави централната позиция на седене като в McLaren F1. Вляво и вдясно от нея леко назад са разположени местата за двамата пасажери. При това седалките за пътниците са интегрирани с карбоновия монокок. Въпреки крилатите врати, качването изисква малко повече упражнения.

Централният кокпит на Speedtail е почти изцяло без бутони и превключватели. Вместо това има общо пет монитора – три за информацията за шофиране и забавление, и два за да вижда водачът случващото се встрани и зад автомобила.  Причината е, че McLaren са се отказали от странични огледала и залагат на камери. Единствените бутони и превключватели също както в McLaren Senna са в тавана на автомобила. От тук се избират режимите на движение, активира се системата Launch Control, и се отварят и затварят вратите и прозорците.

Аеродинамика: без огледала и Aeroblades за джантите

Целият автомобил е подчинен на максималната скорост. Каросерията трябва да бъде възприемана като капка, затова е с възможно най-аеродинамичен дизайн. За да бъде вдигната максималната скорост, камерите, заместващи огледалата, се прибират автоматично. За по-малко въздушно съпротивление се грижат и така наречените Aeroblades на предните 20-цолови джанти. В така наречения режим Velocity каросерията на Speedtail се смъква с 35 милиметра, за да развие максималното темпо от 400 км/ч. С посочената си максимална скорост от 403 км/ч моделът бие легендата McLaren F1 с 12 км/ч. за целта се използват специално разработени гуми Pirelli P-Zero.

Оборудване: бяло злато или платина?

Всеки от 106-те произведени автомобила Speedtail ще бъде индивидуализиран до последния детайл от специалното подразделение на McLaren МSO. разбира се материалите ще бъдат високотехнологични. Дифузьорът, предният сплитер и страничните прагове ще бъдат от произведен от титан карбон. Този материал е по-лек от обикновения карбон. Освен това този титан може да бъде използван в различни форми и цветове.

При включване на запалването навън излизат серийно камери, които заместват страничните и задното огледала.

Двигател и динамични характеристики: 403 км/ч максимална скорост

1050 к.с. е мощността на Speedtail – 134 к.с. повече от P1. И също както и първият модел на Ultimate Series, новият хипер-GT залага на хибридно задвижване. Засега британците не дават подробности, но AUTO BILD предполага, че Speedtail ще заложи на 4-литров V8-битурбо мотора от McLaren Senna (800 к.с.) и 720S (720 к.с.). Благодарение на ниското тегло от само 1430 килограма Speedtail ускорява само за 12,8 секунди от 0-300 км/ч. Така новият модел на   McLaren е на нивото на Koenigsegg и с цели 4 секунди по-бърз от P1, който за тази дисциплина се нуждае от 16,5 секунди. Speedtail вдига максимум 403 км/ч. За сравнение: през 1998 г. легендарният McLaren F1 развива максимално темпо от 391 км/ч (386,4 км/ч средна стойност) и е вписан в книгата на рекордите Гинес като най-бързият сериен автомобил на света. F1 притежава V12-атмосферен двигател на BMW с над 400 к.с. по-малко от Speedtail, механична скоростна кутия, няма хибридно задвижване, няма активна аеродинамика и модерни гуми.

Още по темата

Card image cap
Клубът на супербързите: Lamborghini Centenario

19
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
Дълга версия на новото BMW X1

27
апр.
2016

За Китай специално бе разработено удължено изпълнение на компактния SUV

Card image cap

В последния брой:

Архив >