2024
Въпреки увеличения пазарен дял, новите регистрации на електрически автомобили в Германия са намалели с 18 процента. Дали това е само случайно или знак за продължаващите предизвикателства на пазара на електромобили?
Новите регистрации на електрически автомобили продължават да намаляват. Въпреки, че делът им се е повишил до 14,6% през юни, общият брой на новорегистрираните електрически автомобили е намалял с 18% спрямо предходната година. В крайна сметка са били регистрирани над 43 000 нови електрически коли, най-добрият резултат след премахването на екологичния бонус през декември 2023 г. (в Германия). Увеличава ли се търсенето на електрически автомобили отново? Тук все още не се очертава ясна тенденция. Низходящата тенденция може да е спряла засега.
Електрическите автомобили също леко се възстановяват на пазара на употребявани автомобили. Цените на употребяваните електромобили са се покачили с 2,2% през юни и отново надвишават 30 000 евро. Цените на сравнително новите употребявани електрически автомобили понякога са под 70 процента от каталожните цени само след няколко години и след немного изминати километри.
Цифрите за регистрация на нови автомобили показват възходяща тенденция
Цифрите за регистрация на нови автомобили в Германия показват възходяща тенденция през юни 2024 г. В сравнение с предходната година новите регистрации са се увеличили с 6,1% до общо 297 329 автомобила. През първото полугодие на 2024 г. са регистрирани общо 1 471 641 нови автомобила, което съответства на ръст от 5,4 на сто спрямо предходната година. Що се отнася до видовете задвижване, двигателите с вътрешно горене са се увеличили с 12 процента през юни. Бензиновите двигатели постигнаха пазарен дял от 37,6 процента, докато дизеловите двигатели отбелязаха най-ниската си стойност тази година – 17,7 процента. Хибридите без зареждане от контакта остават доминиращата алтернативна форма на задвижване с 24,4 процента, докато Plug-in хибридите са по-скоро ниша с едва 5,2 процента.
Skoda изненадва със голям ръст
Skoda изненада през юни с ръст от 51,9 процента и зае второ място в класацията на производителите. Марката почти винаги отбелязва двуцифрени темпове на растеж от началото на годината. Volvo, Peugeot и Seat също отбелязаха значително увеличение през първата половина на годината.
Китайската марка MG изпревари Tesla по отношение на новите регистрации през юни, въпреки че Tesla все още води след шест месеца. В момента MG доминира като единствената значима китайска марка в Германия. Като цяло китайските марки съставляват само два процента от новите регистрации.
Целта на федералното правителство на Германия да пусне 15 милиона електрически коли по пътищата до 2030 г. все още е нереалистична. Германското правителство смята, че производителите на автомобили са виновни за твърде високите им разходи за покупка и твърде ограниченото разнообразие от модели. Но цифрите показват: пазарът се е раздвижил и електрическите автомобили все още са под натиск.