Т6.1: първото дигитално поколение на легендарния „Bulli” поема своя път


15
ян.
2020

„Bulli” е безспорният оригинал в този автомобилен клас, който през годините успя да постигне около 12 милиона екземпляра в глобален мащаб. Като ярко олицетворение на максимата „формата следва функцията“, официално представената пред медиите през далечната 1949 г. оригинална версия T1 предлага гениална комбинация от максимално оползотворяване на пространството и дизайн в най-чиста форма. Истинско превъплъщение на Bauhaus философията на колела, чиято емблематична ДНК остава непроменена в продължение на вече шест поколения. Сега поделението Volkswagen Лекотоварни автомобили пренася култовия модел в цифровата ера, представяйки T6.1 – най-новото издание на една истинска икона. Т6.1 се свързва онлайн, може да предостави напълно цифрова информация, предлага частично автоматизирани функции за шофиране и се отличава с обогатено оборудване и обновен дизайн. Цели 70 г. делят представянето пред медиите на T1 от това на неговия актуален наследник T6.1 – в историята няма друго лекотоварно превозно средство с непрекъснато пазарно присъствие за толкова дълъг период от време и затова никой друг лекотоварен автомобил не може да се похвали със зрелостта на „Bulli” 6.1.

Т6.1 е онлайн. През цялото време.

Специалистите на Volkswagen Лековарни автомобили са осигурили на Т6.1 по-добра от когато и да било връзка с глобалната мрежа и света около нас. Изцяло модернизираното арматурно табло на Т6.1 се предлага за първи път с напълно цифров блок на контролните прибори – т.нар. „Digital Cockpit“. На същата височина в полезрението на водача е разположен и екранът и най-новите инфотейнмънт системи, изградени на основата на „Модулната инфотейнмънт платформа“ (MIB2 и MIB3). Обединявайки своите възможности и предимства, новият „Digital Cockpit“ и съответната инфотейнмънт система образуват изцяло нова цифрова архитектура. Всички инфотейнмънт системи са свързани към OCU (Online Connectivity Unit) модул за мобилна интернет връзка с вградена eSIM карта. Чрез OCU се изгражда своеобразен портал с потребителски интерфейс към новата гама от интернет базирани функции и услуги, обединени под названията „We Connect“ и „We Connect Plus“. Освен всички останали предимства, онлайн връзката принципно позволява използването в Т6.1 на изцяло нови технологии като гласовото управление с естествени фрази например. Достатъчно е само едно „Хей Фолксваген“ и T6.1 вече слуша внимателно вашите команди. Навигацията например вече не изисква въвеждане на дестинацията с клавиатурата на екрана, а просто да кажете докъде искате да стигнете – „Искам да отида до Държавния музей в Амстердам“ например. С възможността за гласов контрол с естествени фрази, Т6.1 по същество разкрива изцяло ново и напълно интуитивно ниво на управление на функциите в автомобила.

Т6.1 предлага още по-усъвършенствано работно място за водача

Оформлението на новото арматурно табло следва не само най-новите тенденции по отношение на цифровизацията, но отговаря перфектно и на изискванията за практичност и функционалност при ежедневна употреба. Така например, арматурното табло вече разполага с допълнително отделение за съхранение на вещи пред водача, с по-голямо, открито основно отделение, както и с още едно отделение в зоната пред пътника до водача. Нови са и стойките за чаши и напитки в областта на предните колони, а гнездото за смартфон вече е по-голямо и може да бъде допълнено с индуктивен панел за безжично зареждане. Съвършенство личи и в изпълнението на  детайли като решетките на вентилационните отвори с плъзгач, който дава възможност не само за регулиране във всички посоки, но и за отваряне или затваряне – операция, за която досега беше необходим допълнителен регулатор. Гамата от волани на новия модел също е обновена. В новия мултифункционален волан вече ще има бутон „View“, с помощта на който водачът може да превключва между различните графични конфигурации на екрана на контролните прибори  „Digital Cockpit“ само с едно натискане.

Т6.1 завива с електромеханично сервоуправление

За първи път в T6.1 се използва и електромеханично сервоуправление на кормилната уредба. Това решение осигурява две големи предимства. Първото от тях е намаляването на разхода на гориво, защото за разлика от досега използваната хидравлична система, новият механизъм може да се управлява гъвкаво съобразно конкретната ситуация и да се включва само при необходимост. В същото време възможността за електронен контрол на работата на електромеханичното сервоуправление отваря вратите пред многобройни нови асистиращи системи за водача. Първият пример е системата за поддържане на лентата на движение „Lane Assist“. Тя следи ограничителната хоризонтална маркировка на лентата чрез видеокамера и подкрепя водача в безопасното поддържане на автомобила в нея. Вторият пример е системата за подпомагане на паркирането „Park Assist“, която улеснява маневрите при влизане и напускане на мястото за паркиране. Ако системата е активирана, новият Т6.1 може да влезе и да излезе от паркомястото напълно автоматично, като за водача остава единствено да следи ситуацията и да работи с газта и спирачката. Третият пример е асистентът за маневри с прикачен товар „Trailer Assist“. Всички версии на новия модел са конструирани с мисълта за теглене на прикачени товари с тегло до 2500 кг, а системата „Trailer Assist“ в T6.1 опростява значително извършването на маневри с ремарке. Тя освобождава водача от необходимостта за преосмисляне на действията при маневриране назад с прикачен товар – например че, за да завие ремаркето надясно, воланът трябва да се завърти наляво. Достатъчно е водачът просто да зададе ъгъла, под който ремаркето трябва да отиде назад с помощта на въртящия регулатор за позицията на електро задвижваните външни огледала (който в случая изпълнява ролята на своеобразен джойстик) и да следи съответното показание на арматурното табло – за работата с волана се грижи изцяло Т6.1.

Продължете на следващата страница

Още по темата