2016
След първия ден на рали „Сливен” Пламен Стайков води с преднина от почти 2 минути пред Рашид Алкетби. Със своя морално остарял автомобил българинът записа значителен аванс пред състезателя от ОАЕ. Стайков обаче не за първи път демонстрира надмощие над Алкетби – припомняме, че на рали „България” кърджалиецът се беше устремил към победата, докато в съботния ден един от диференциалите на колата не го предаде.
Пред AUTO BILD България германската навигаторка на Рашид Карина Хаперле твърди, че Пламен бил получил от механиците си голямо количество вода, което евентуално можело да бъде използвано за системата на охлаждане на интеркулера при Evo-то. Това обаче било само една малка част от проблема, според приближени до техния тим Mitsubishi-то на Пламен не отговаряло на изискванията за ERT заради несъответствия в двигателя, в турбото и т.н. Всичко това обаче са само догадки – много е възможно чуждият екипаж да изпробва да упражнява психологически натиск върху Стайков или просто да не може да повярва, че българите могат да бъдат толкова бързи по нашите отсечки. Днес след петия етап Алкетби, който демонстративно напусна пресконференцията, беше изместен за кратко дори на третата позиция от Мартин Сурилов, отново с Lancer Evo IX. В следващите отсечки обаче чужденецът се върна на второто място.
Междувременно стана ясно, че румънският екипаж Валентин Порцистеану/Добре Дан (Mitsubishi Lancer Evo IX) ще тръгне утре по системата рестарт в надпреварата. Днес състезателите от северната ни съседка трябваше да оставят автомобила си в бокса заради проблемни болтове на кардана. За пореден път бързината си демонстрираха механиците на Hyundai Racing Trophy, които свалиха старата и поставиха нова скоростна кутия на i20-ката на Христо Геров. След по-агресивно сваляне на предавките в последния етап за деня втора започва да се изключва сама и се налага бърз ремонт.