2023
Защо млад търговец е един от първите продавачи на китайски автомобили в Германия?
Звездата върху покрива на автосалона в индустриалната зона от южната страна на Елба в Хамбург се вижда отдалеч. Местните знаят добре, че от десетилетия тук се предлагат модели на Mercedes.
Но пред стъкления шоурум на дилъра на Mercedes-Benz с гръмкото име „Sternpartner“ (бел.ред. „партньор на звездата“) в тревата има автомобил, който изобщо не прилича на Mercedes – какъвто повечето клиенти изобщо не са виждали: става въпрос за Atto 3 на китайския производител BYD.
Ленард Юнгс седи на бюрото си в голямата зала, пълна с автомобили. Когато погледне надясно, той вижда бяла G-класа, но ако се огледа на другите страни, ще се натъкне на BYD Han и на BYD Tang. 21-годишният Юнгс е един от първите търговци на BYD в Германия. В Sternpartner в Хамбург той е единственият, който се грижи за клиентите на новата китайска марка.
Той казва: „Клиентите, които идват при мен, са информирани удивително добре. Повечето от тях са чели много за марката.“ Или вече притежават акции на BYD и сега искат да тестват най-новите продукти на компанията. Защото BYD не е start-up, а глобална компания с дългогодишна история, която произвежда автобуси, камиони и батерии за електромобили.
Atto 3, Han и Tan вече са налични за поръчка, Seal и Dolphin ще се появят на по-късен етап
Но да не забравяме също, че марката разполага и с електрически автомобили, каквито са пуснати на пазара в Германия от началото на годината. Първо бяха лансирани Atto 3, Han и Tan, а към края на годината ще се появят Seal и Dolphin. И двата последни модела бяха тествани наскоро от AUTO BILD – и впечатленията ни от тях бяха доста високи.
„Отзивите от моите клиенти след тестово шофиране са винаги положителни“, казва Ленард Юнгс. Преди всичко потенциалните купувачи хвалят усещането при шофиране, ниския център на тежестта и стабилността на Atto 3, който в Германия струва еквивалента на 89 000 лв. – или 800 лв. на месец за лизинг. „Клиентите проверяват размерите на фугите и бързо разбират, че няма от какво да се оплакват.“ Друго предимство е и сравнително краткото време за доставка на Atto 3 – в момента максимум 12 седмици.
BYD е ангажирала 7 партньори за продажби и сервизиране в Германия. Освен Sternpartner в това число влизат и други дилъри на Mercedes, както и центрове за продажби на BMW и VW. А сега китайският концерн се е прицелил в клиентите на германските премиум марки! Ленард Юнгс трябва да помогне за постигането именно на тази цел.
Роденият в Хамбург е модерен Car Guy: фен на автомобилите още от дете и винаги в YouTube. Така желанието му да стане продавач на автомобили идва естествено. За него марката няма особено значение, единствено трябва да бъде премиум – и така се ориентира към Mercedes-Benz. Още по време на обучението си Юнгс разбира, че компанията му иска да добави в портфолиото си непознатата на Стария континент BYD.
Обучението от BYD премахва предразсъдъците
Юнгс веднага е насочен към нея – и изпратен на тренинг от BYD в Кайзерслаутерн. „Когато видях автомобилите, предразсъдъците ми относно BYD изчезнаха“, казва той. Иначе още след първия тест на Mercedes EQE младият мъж вече не смята автомобилите на ДВГ за особено привлекателни.
Според Юнгс германските клиенти смятат китайските модели за все по-атрактивни. Съгласно проучване на портала Carwow трима от всеки десет клиенти в Германия са готови да си купят нов автомобил от Китай – и то въпреки че повечето анкетирани още не познавали новите марки като Nio, Ora или BYD.
BYD иска да завоюва от клиентите от германските премиум марки. И Ленард Юнгс установява, че това вече се получава! „Наскоро клиент дойде при нас с намерението да си купи Mercedes, но си тръгна с Atto 3“ – казва Юнгс с нескрита гордост.