Турбобензиновият Multivan: пъргавият цар на пространството (ТЕСТ)

2811
2022

Изпробвахме автомобила мечта за семействата с 204 бензинови конски сили

Oт десетилетия името Multivan е синоним на автомобил мечта за тези, които ценят разточителното пространство и комфортното придвижване. Без значение дали търсите комфортен шатъл, мобилен офис или просто автомобил с максимално удобство за цялото семейство, големият Volkswagen няма да ви разочарова. При това в последното си поколение, което използва платформата МQB Evo, Multivan прилича по-скоро на ван, а не на бус – така че на охраняемия паркинг успяваме да минем на по-ниската тарифа. Всъщност има пълното право за това – тъй като същата база използва и Golf.

Логика на управление като при Golf

Високият Volkswagen печели сърцата с практични решения – като нашият фаворит сред всички тях е „крилатата“ масичка, която се плъзга на релси от първия към втория ред седалки. Освен това може да се вдига нагоре и да се разтваря – така че всеки от пътниците отстрани да може например да отвори лаптопа си. Аплодисменти заслужават и отделенията за съхранение на два етажа в предните врати, както и USB-тата и подгряването – не само на предните, но и на задните места. 

Плъзгащи се седалки с подгрявавне

Под предния капак на нашия фотомодел работи 2-литров турбобензинов мотор с порядъчните 204 конски сили – те ще ви гарантират спокойни изпреварвания дори когато 6-те пътнически места са заети. А разходът? Най-ниската стойност, която постигнахме, беше 7,8 л – при подчертано икономично шофиране извън града. Иначе ако не си поставяте за цел да пестите гориво, трудно ще падате под 10 л на 100 км в смесен цикъл. Из града постигнахме 12. Ако търсите по-ниска консумация, по-добре се насочете към 2.0 TDI (от 85 535 лева). Като част от хибридната система на варианта със зареждане от контакта DSG-трансмисията (управлявана с бутони вместо лост и по желание – с „пера“ на волана) работи по-изискано, отколкото при изцяло бензиновия вариант – тук на моменти тя придърпва. Като изключим това несъвършенство, останахме очаровани от релаксиращата природа на Multivan – в днешния изпълнен със стрес трафик свят този модел действа успокояващо на водача си и го стимулира да се придвижва без излишна припряност. 

Гениалната разгъваща се масичка на релси

Напразно ще търсите 4х4 в ценовата листа – ако държите на двойно задвижване, трябва да поръчате топмодификацията (2.0 TDI 204 к.с., DSG) на предишното поколение – Т6.1, която хората от Волфсбург умишлено не свалят от конвейера. При това тя се оказва дори по-скъпа – 142 815 лв., с около 35 000 лева над тази на T7 дълга база Style 2.0 TDI (150 к.с., DSG) на предно.

ИЗВОД

Ако не искате нито дизел, нито зареждане от контакта, Multivan е наистина очарователен и с изцяло бензиново задвижване. Така моторизиран, всестранният талант радва с динамичните си качества – а с оглед размерите на автомобила разходът не е толкова стряскащ.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ – Volkswagen Multivan 2.0 TSI

Двигател 4-цил. турбобензинов • Работен обем 1984 куб. см • Макс. мощност 150 кВт (204 к.с.) • Макс. въртящ момент 320 Нм • Макс. скорост 200 км/ч • Задвижване: предно/7-степ. трансмисия с два съединителя • Резервоар 60 л • Д/Ш/В 4973/1941–2252/1907 мм • Багажник до 3672 л • Тегло 2200 кг • Разход EU-Mix 8,9 л А95 Н/100 км (WLTP) • Емисии СО2 202 г/км (WLTP) • Цена от 88 385 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин