2017
Вероятно тук е измислено определението „мегазадръстване”: през февруари 2017 статистика определи Лос Анджелис с неговата Freeway 405 за града с най-големите задръствания в света. 104 часа и 2500 долара за гориво струват средно на шофьорите там престоите в трафика. Сред хората, които познават добре ситуацията, е шефът на Tesla Елън Мъск. През декември 2016 той изрази недоволството си по случая с пост в Twitter: „Движението ме вбесява. Ще взема машина за копаене на тунели и ще започна веднага да копая.”
Вероятно Мъск е откачил. Това си мислеха много експерти и през 2013 г., когато същият човек обеща масов електромобил. Четири години и 100 хил. продадени Tesla Model S по-късно сега и достъпната Model 3 застава на старта. Прототипът вече преминава изпитания, а Мъск обещава до 2017 да започнат продажбите. Междувременно стойността на Tesla на борсата изпревари тези на GM и Ford.
Не само визионер, но и създател
Проблемът за всички, които определят идеята като лудост: Мъск се е доказал не само като визионер, но и създател. За своето хрумване 47-годишният бизнесмен вече е създал The Boring Company – звучи пробивно, нали (бел. ред. от англ. bore – пробивам). Вече дори има видео по темата за тунела мечта на Лос Анджелис. В него се вижда как Tesla в края на задръстване слиза под земята с асансьор и бива „поета” от нещо като асансьор в земята, където система от шини я транспортира с 200 км/ч.
https://youtu.be/u5V_VzRrSBI