Тук жужи S-клас от бъдещето


21
февр.
2020

ЗАБРАВЕТЕ КЕЙП КАНАВЕРАЛ – моята спирка на космическия полет се намира близо до пристанището Футсу, на час път южно от Токио. А за това пътешествие в друго измерение дори не ми се налага да пътувам по въздуха. Пред мен стои космически кораб, който се придвижва на кота нула и преодолява не само разстояния, а и пътува във времето. При това с първокласен комфорт – добре дошли в Mercedes Vision EQS.
Бездруго се наложи да чакаме дълго. За звездата на небосклона на лукса бе като удар в лицето, че от години Tesla показва как богатите могат да бъдат транспортирани безшумно от точка A до точка Б. А сега дойде ред и на звездата.

EQS е базиран на платформата EVA2, която трябва да се превърне в основен стълб на електрическата революция. Тя се възползва по-добре от предимствата на концепцията на задвижване в сравнение с базирания на GLC EQC. Признавам, че това е поредната студия, но все пак можем да я тестваме. Така че се плъзгам съвсем бавно върху бялата седалка и хвърлям поглед в кокпита. Тук няма много неща, които може да бъдат видени.

Още днес зад волана – две години преди серийното производство: Томас Гайгер тества студията EQS в Япония

Дигитален свят, всички елементи на управлението се прожектират в снежнобелия кокпит само тогава, когато са ви необходими. А сещате се, че на затворен частен път (където се проведе тестът) такава необходимост едва ли ще се появи. Иначе EQS предлага ново виждане с екстремно тънки колони на покрива и стъклен покрив, както и с ниско разположеното арматурно табло. Натискаме педала на газта, космическият кораб потегля тихо и се движи по продължение на пристанищния кей на Футсу. Жалко е само това, че EQS не се управлява толкова впечатляващо, колкото изглежда. Тъй като двата електромотора с общо 476 к.с., спринт от 0 до 100 за под пет секунди и 200 км/ч максимална скорост са само теоретични стойности. Ще измине още известно време, преди Mercedes да пренесе най-добрите си клиенти в бъдещето. Най-малко 18, а по-скоро 24 месеца.

ИЗВОД

EQS притежава чар като алтернатива на S-клас. Външност? От бъдещето. Техника? Също. Прибавяме и нова концепция на управлението на кокпита без дигитален апокалипсис. И преди всичко усещането е добро. Дали това ще отнеме от клиентите на S-клас?

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >