„Тройката“ със зареждане от контакта


17
ное.
2018

Характерът на новото BMW Серия 3 Седан се определя от ненадминатата динамика на управлението и образцовата ефективност. С разширяването на портфолиото от задвижвания с Plug-in хибридна система тези основни качества на новия спортен седан получават още едно, силно насочено към бъдещето изражение. При новото BMW 330e Седан технологията BMW eDrive от най-ново поколение в комбинация с четирицилиндров бензинов двигател осигурява много осезаемо повишение на спортния дух и още по-интензивно изживяване при електрическо шофиране. Серийната функция XtraBoost, интегрирана за пръв път при модел на BMW, временно повишава системната мощност на Plug-in хибридното задвижване от 185 кВт/ 252 к.с. с допълнително до 30 кВт/ 41 к.с. Освен спонтанността на реакциите на новото BMW 330e Седан в сравнение с предишния модел електрическият пробег е увеличен с 50 %. Вече могат да бъдат изминати до 60 км при нулеви локални емисии. Стойностите на разхода на гориво и емисиите са понижени с над 10 % в сравнение с предишния модел до 1,7 л/ 100 км и до 39 г/ 100 км.

При новото BMW 330e Седан интелигентно управляваното взаимодействие между електромотора и двигателя с вътрешно горене достига до ново ниво. Електрифицирането на задвижването повече от всякога допринася не само за повишаване на ефективността, но и за една характерна форма на радостта от шофирането. Plug-in хибридната система се състои от двулитров четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo с мощност 135 кВт/ 184 к.с. и електромотор с постоянна мощност 50 кВт/ 68 к.с. и максимална мощност от 83 кВт/ 113 к.с. Заедно двата компонента на задвижването развиват системна мощност от 185 кВт/ 252 к.с. и максимален системен въртящ момент от 420 Нм. Новото BMW 330e Седан ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,0 сек., максималната му скорост е 230 км/ч. В режим на шофиране HYBRID новото BMW 330e Седан може да се движи чисто електрически със скорост до 110 км/ч – с 30 км/ч по-бързо в сравнение с предишния модел. В режим ELECTRIC е възможно движение с нулеви локални емисии дори до 140 км/ч – срещу 120 км/ч досега.

Новост при новото BMW 330e Седан е серийната функция XtraBoost, която осигурява максимална динамика на автомобила. Тя може бързо да бъде активирана чрез включване на режима SPORT от Контрола на шофирането. За подпомагане на двигателя с вътрешно горене при динамични ситуации на пътя в режим XtraBoost електромоторът временно предоставя до 30 кВт/ 41 к.с. към постоянната мощност. По този начин водачът разполага с типичните за BMW Серия 3 характеристики на задвижването. Затова за пръв път при хибриден модел на BMW се предлагат максимално спортна и в същото време прецизна характеристика на педала на газта, както и специфична програма на превключване на осемстепенната трансмисия Steptronic включително низходящи превключвания при спиране. Допълнителната функция XtraBoost осигурява още по-интензивно изживяване от шофирането в сравнение с автомобил с конвенционално задвижване със сравнима мощност на двигателя. Функцията XtraBoost може да бъде ползвана до минимално ниво на заряд на високоволтовата батерия. Тя е на разположение и при кикдаун, както и при селектор на трансмисията в позиция M/S. Изживяването при шофиране е съпроводено от специфични за модела настройки на звука, които осигуряват наслада от емоционалната акустика на задвижването и в интериора. С това новото BMW 330e Седан поставя категорични акценти за спортен дух и динамика, комбинирани с наложилите се качества на Plug-in хибридния модел. Специфичното за хибрида допълнително оборудване на новото BMW 330e Седан включва и акустична защита на пешеходците. Електромоторът на новото BMW 330e Седан е интегриран компактно в осемстепенната трансмисия Steptronic. Благодарение на интелигентната конструкция специфичния за хибрида вариант на трансмисията е само 15 мм по-дълъг от съответните варианти на новото BMW Серия 3 Седан с конвенционално задвижване. Особено висок коефициент на полезно действие постига генерирането на електроенергия чрез рекуперация на спирачната енергия, при която електромоторът поема функциите на генератор. Натрупаната или по този начин, или чрез свързване с електрическата мрежа енергия във високоволтовата батерия служи и за захранване на бордовата мрежа. Така задвижваният от двигателя с вътрешно горене алтернатор става излишен, което допълнително повишава цялостната ефективност на системата. С бруто енергийния си капацитет от 12,0 кВтч литиево-йонната батерия на новото BMW 330e Седан позволява увеличен с 50 % до 60 км електрически пробег. При второто поколение на Plug-in хибридния спортен седан с над 10 % са понижени и разходът на гориво и емисиите – до 1,7 л/ 100 км и СО2 до 39 г/ км.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >