Три нюанса GTI


10
сеп.
2018

СЕМЕЙСТВО GTI не се различава от останалите – при тях е като в истинския живот. Всички носят една и съща фамилия и типични обозначителни знаци като червената ивица в „муцуната”, спортно окачване и спортни седалки с традиционна карирана тапицерия – по отношение на характера Up, Polo и Golf се различават доста. Отново питаме: кой е „истинският“ GTI?
Ще ви припомним: първото GTI, Golf от 1976 г., бе истинска граната. Пуристки, малко откачен и със 110 к.с. по-мощен от всички останали в неговия клас. Най-близо до първото GTI от 1976 г. е Up: 115 к.с., макар и от 1-литров 3-цилиндров мотор, 3,60 метра дължина (Golf I GTI: 3,70), но с теглото си от 1070 кг с 240 кг по-тежък от оригинала. Polo с неговите 200 к.с. е значително над него, като за разлика от малкия Up е оборудван с автоматична трансмисия с два съединителя DSG, механичните скорости ще се появят през това лято. Golf GTI се е отдалечил значително от своя първообраз – особено по отношение на мощността, като след фейслифта във версия Performance разполага с 245 к.с., промени във външността и дигитални екстри.

Отвън червен, отвътре – също. Предните спирачни апарати на Golf са лакирани във впечатляващ цвят

А каква е разликата при шофиране? Голямата изненада тук е Up! Докато при движение по междуградски пътища се усеща като малко превъзбуден, силните му страни проличават на пистата „Аскари“: спортното окачване (каросерията е по-ниска с 15 милиметра) го залепва за пътната настилка, управлението е по-яко от това на нормалния Up, а завоите се превръщат в истинско удоволствие. Освен това оптимизираният за GTI 3-цилиндров двигател е доста по-шумен при по-голямо натоварване, но въпреки това изкуствено подсиленият саунд не е изнервящ. Малък недостатък: седалките с интегрирани подглавници са с леко недобри контури. Въпреки своята зрялост Up е мощен автомобил, подходящ повече за града, отколкото за магистралата.

Отвън бяло, отвътре бяло. Up GTI изпраща стрелката на скоростомера почти докрая

Отвън синьо, отвътре червено: в кокпита на Polo GTI тези цветни бленди са серийни

ИЗВОД

Polo е най-доброто GTI. Мощно и добър компромис между удоволствие и разум. Up ни изненадва на пистата със солидната доза удоволствие, а Golf е перфектен – макар и отдавна да не е толкова нахален и луд като първото GTI от 1976 г.

VW UP GTI

Двигател 0,9 л, 3 цилиндъра, турбо, отпред напречно Мощност 85 кВт (115 к.с.) Макс. въртящ момент 200 Нм при 2000 об/мин Д/Ш/В 3600/1641/1478 мм Тегло 1070 кг 0–100 км/ч 8,8 сек
Макс. скорост 196 км/ч Разход 4,8 л А95Н

VW GOLF GTI

Двигател 2,0 л, 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Мощност 180 кВт (245 к.с.) Макс. въртящ момент 370 Нм при 1600 об/мин Д/Ш/В 4268/1790/1432 мм
Тегло 1415 кг 0–100 км/ч 6,2 сек Макс. скорост 250 км/ч Разход 6,5 л А95Н

VW POLO GTI

Двигател 2,0 л, 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Мощност 147 кВт (200 к.с.) Макс. въртящ момент 320 Нм при 1500 об/мин Д/Ш/В 4067/1751/1438 мм Тегло 1355 кг 0–100 км/ч 6,7 сек
Макс. скорост 237 км/ч Разход 5,9 л А95Н

Още по темата