Три компактни дизелови SUV-а с до 200 к.с. – кой е най-добрият? (ТЕСТ)


27
окт.
2021

ВСИЧКИТЕ ТРИМА КАНДИДАТИ от това сравнение са доказани бестселъри и всички имат зад себе си поне едно освежаване. Мощността на участниците в теста ни е от 184 до 200 к.с. При първия поглед всичките изглеждат с отлична изработка. Разликите се проявяват едва при втори поглед. В BMW са се постарали много с предпазни повдигачи за пешеходците под предния капак и затваряща се радиаторна решетка. При VW ламарината в двигателния отсек е само грундирана, но не и лакирана. При Mazda ни смущават само пунктуално закрепените уплътнения на вратите и изглеждащото полуготово пространство за краката на водача, развалящи иначе доброто впечатление от качеството.

Струва ти се, че в CX-5 липсва част от облицовката, което ти дава възможност да виждаш изолацията и техниката. Трябва да клекнеш, за да го видиш и леко да се изплашиш – това иначе е доста нетипично за Mazda. При движение дизеловият агрегат на Mazda се отличава със сдържана, мека работа. Неговият принцип Skyactiv с щедър работен обем (2,2 литра, конкуренцията е с 2,0 литра) и сравнително ниската за дизелов мотор степен на сгъстяване от 14,4:1 подпомага култивираността, а азиатският SUV никога не се усеща като със 184 к.с. Освен това от Mazda са комбинирали дизеловия двигател с автоматична предавателна кутия с хидротрансформатор и само 6 предавки. Така „японецът“ изглежда по-тромав от – всъщност и разполагащия с 16 к.с. повече – VW Tiguan. Последният изпреварва при ускорението дори и BMW. А при междинния спринт от 80 до 120 км/ч успява да се откъсне на „бавареца“ с цяла секунда.

Добре изработен кокпит във VW. Новост е управлението на климатика чрез слайдер – не се уцелва лесно при движение по лоша настилка
Най-щедрото пространство в сравнението. Задните седалки са с регулираща се дължина и наклон на облегалката (серийно),

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин