AUTO BILD България / Трите гърла на Civic

Трите гърла на Civic


15
май
2018

Новата Honda Civic е доста обемиста и отново е магнит за погледите – с остри ръбове и атрактивни извивки. Със сигурност дизайнът й не е по вкуса на всеки, но гарантира индивидуализъм. При поглед към страничния профил на колата човек неслучайно получава усещането, че Civic е комбинация между хечбек и седан. Типични за лимузина са размерите: дължина 4,50 м, широчина 1,80 м и междуосие 2,70 м. Външната големина се отразява положително и на пространството в интериора. С оглед на всичко това не е чудно, че в десетата си генерация компактният „японец“ прави впечатление на модел от по-висок клас. Отзад човек няма никакъв проблем да кръстоса крак върху крак, единствено най-високите пътници могат да почувстват лек дискомфорт за главите. Със своите 478 л (1209 при сгънати седалки) багажникът също предлага богато (дори рекордно) пространство, а двойното дъно предлага идеална възможност за укрепване на товари като лаптоп например.

Ние изпробвахме Civic с базовия 1-литров 3-цилиндров двигател – който звучи приятно дрезгаво във високи обороти, но иначе изобщо не се натрапва акустично. При агрегата с максимална мощност 129 конски сили и максимален въртящ момент 200 Нм с цел по-добро охлаждане изпускателните клапани са кухи и пълни с натрий. В смесен цикъл машината с директно впръскване консумира около 7 л на 100 км – и особено когато автомобилът не е претоварен, се оказва напълно достатъчна за модела. Start-Stop системата е серийна, но „рестартирането“ на двигателя можеше да бъде и по-фино.

Превключването на предавките чрез прецизната трансмисия доставя истинско удоволствие – стига да не натискате по неволя бутона за отопление на седалките (серийно от ниво Comfort)

Удълженото междуосие (+3 см) на Civic позволява повече място за коленете отзад, а пониженият с 1 см център на тежестта действително осигурява по-спортно поведение, което се допълва и от разположението на седалките. Много по-важно е, че шофьорът е с 3,5 см по-близо до асфалта, защото резервоарът, който преди беше поставен под предните седалки, вече е пред задната ос – както при конкурентите. Изчезнал е „многоетажният кокпит“, а богатият на настройки дисплей на скоростомера и големият монитор на инфотейнмънт системата правят впечатление на много подредени.

Заради „купевидната“ форма на каросерията Civic има нетрадиционна щора за багажника

Базовата цена на Civic е висока за компактния клас: 38 990 лева – в тази сума обаче е включен oгромен „букет“ от асистиращи системи (за автоматично спиране в градски условия, за спазване на лентата, за разпознаване на пътни знаци, предупреждение за сблъсък и адаптивен автопилот), за които при конкуренцията ще ви се наложи да доплащате стабилно. Серийни са дори автоматичните фарове. В най-ниското ниво на обзавеждане халогенните предните светлини са малко слабички – а LED-фаровете не могат да бъдат поръчани като отделна опция и така се налага клиентите, които искат по-добра видимост нощем, да „скочат“ чак на линията Elegance за 48 990 лв. В нея обаче те ще получат и двузонов автоматичен климатик, навигация, зимен пакет и др.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >