Триото Hybrid – Plug-in – Electric на Hyundai Ioniq дебютира в България с екорали


11
сеп.
2017

На 08.09.2017 беше провдено екорали IONIQ с участието на български журналисти, представители на водещи автомобилни издания. То беше организирано по всички правила, специфични за екорали, и премина по трасе София – Драгалевци – Бистрица – Железница – Ковачевци – Поповяне – Боровец. Този маршрут включва както преходите, така и двата специални етапа или т.нар. „регулаторни тестове”. При тях се задава средна скорост (в случая – съответно 41,47 и 40,8 км/ч), към която екипажите трябва да се придържат. Отклоненията от темпото се наказват с точки – и накрая печели екипажът, събрал най-малък брой „черни” точки. При екоралитата ролята на навигаторите е дори още по-значима, отколкото при стандартните ралита. Хората на дясната седалка в големите състезания използват сложна измервателна апаратура, които се калибрира преди всеки старт. Буквално за всеки завой навигаторите знаят в коя секунда от графика трябва да бъдат. В журналистическото състезание с колегата Леонид Селиктар единственият ни помощен уред беше смартфон с GPS за отчитане на скоростта и приложение за „ралиджии”. На финала се класирахме трети – с няколко хиляди наказателни точки и няколко хиляди отнесени псувни – но поне майката Земя беше доволна от нас!

Като първи в света модел, който предлага три електрифицирани задвижвания, Ioniq ще направи мобилността с ниски и до нулеви нива на емисии достъпна за всички. Новият подход на Hyundai Motor предоставя безкомпромисен дизайн и шофиране с помощта на новаторски технологии и предлага на клиентите най-новите технологии за комуникации и безопасност.

Двата модела Ioniq Hybrid/Plug-in са оборудвани с новия двигател Kappa 1.6 GDI – бензинов с директно впръскване, четирицилиндров, с водещ в класа си топлинен коефициент на полезно действие от 40 процента, с мощност от 105 к.с. и въртящ момент от 147 Нм, проектиран за хибридното приложение, като е комбиниран с предавателна кутия с с два съединителя, което отличава IONIQ от неговите конкуренти с усещането за по-динамично шофиране. Използваният електрически двигател дава възможност за чисто електрическо задвижване и осигурява въртящ момент моментално, което в съчетание с шасито със задно многозвенно окачване значително подобрява динамиката на управление.

Електрическият двигател на IONIQ Hybrid осигурява мощност от 43,5 к.с. и въртящ момент от 170 Нм, като се захранва от литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет от 1,56 кВтч. В комбинация с двигателя 1.6-GDI, IONIQ Hybrid предлага изходна мощност на системата от 141 к.с. и въртящ момент от 265 Нм, като се ускорява до максимална скорост от 185 км/ч, с малки целеви емисии на CO2 до 79 г/км или по-ниски.

Ioniq Plug-in може надеждно да разчита на чисто електрическо задвижване с обхват над 60 километра с използване на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет от 8,9 кВтч. Електрическият двигател с мощност от 61 к.с.

IONIQ Electric предлага напълно електрическо задвижване с използване на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет от 28 кВтч за максимален обхват над 250 километра. Моментално достъпният максимален въртящ момент от 295 Нм се осигурява от електрически двигател с максимална мощност от 120 к.с. чрез безстепенна редукторна предавателна кутия, като ускорява автомобила до 165 км/ч.

На пътниците в автомобилите от серията IONIQ се предлагат най-съвременните функции за комуникации, като Apple CarPlay, услуги TomTom live и безжично зареждане на вашия смартфон (Qi стандарт) за поддържане на постоянно зареждане.

Пълният пакет за безопасност, който включва Autonomous Emergency Braking (автономна система за аварийно спиране), Lane Keep Assist System (система за подпомагане на поддържането на лентата), Blind Spot Detection (индикация за автомобил в мъртвата зона), Rear Cross Traffic Alert (предупреждение за трафик отзад), Smart Cruise Control (интелигентен круиз контрол) и общо 7 въздушни възглавници, осигурява високи равнища на безопасност както за водачите, така и за пътниците.  Използвайки функциите Blind Spot Detection (индикация за автомобил в мъртвата зона), Lane Change Assist (за подпомагане при смянана лентата) и Rear Cross Traffic Alert (предупреждение за трафик отзад), Hyundai IONIQ предупреждава водача за околните автомобили, пътници или други обекти. Системите Lane Departure Warning System за предупреждение при напускане на лентата и Lane Keeping Assist System за подпомагане на поддържането на лентата се използват, за да предупреждават водача за заплахи при движение на автомобила със скорост над 60 km/h, като следят за позицията на превозното средство. Системите LDWS/LKAS подават звукова аларма, когато автомобилът пресича пътни линии, като последната включва и корекции на управлението за безопасно връщане на IONIQ в линията.

Още по темата

Card image cap
Модернизираният Ford Transit : по-екологичен и по-мощен

26
авг.
2016

Освеженият вариант на лекотоварния автомобил на Ford ще се появи на пазара през есента. AUTO BILD вече тества Transit Custom

Card image cap
Ford вкарва Carplay и Android в автомобила

5
ян.
2016

На CES 2016 в Лас Вегас Ford ще представи новото поколение на инфотейнмънт системата Sync – с Apple Carplay, Android Auto и LTE

Card image cap

В последния брой:

Архив >