Тримата от зарядната станция


10
ное.
2020

Успехът на Zoe даде смелост на французите. С новия хибрид Renault електрифицира Clio, Captur и Mégane. Направихме по едно кръгче

ВРЕМЕНАТА СА РАЗЛИЧНИ. Електромобилите и хибридите са в подем, а класическите модели с двигател с вътрешно горене отстъпват все повече на заден план. Освен това производителите са притискани от горните граници на CO2 емисиите. Нищо чудно, че от Renault пускат освен малкия напълно електрически модел Zoe, и хибридни версии на масовите модели Clio, Captur и Mégane.

Най-малката версия на новото задвижване се намира – в съответствие с йерархията – в Clio. 1,6-литров 4-цилиндров агрегат, който е подпомаган от два електромотора. Към 91 конски сили на двигателя с вътрешно горене прибавяме и 49 к.с. от основния електромотор, който е интегриран директно в трансмисията, както и 20 к.с. от външен електромотор, действащ като стартер-генератор, който също така помага на двигателя с вътрешно горене при вдигане на оборотите за липса на придърпване при смяна на предавките.
Французите са много горди с новата трансмисия Multi-Mode.

Автоматичната предавателна кутия без съединител на Renault позволява заедно с празния ход 15 степени. В зависимост от зареждането на батерията, необходимата енергия, разгръщането на мощността и активираната програма, системата сменя между напълно електрически режим и хибриден режим. Освен това по време на движение двигателят с вътрешно горене зарежда батерията, докато електромоторите се грижат за задвижването. Като алтернатива двигателят с вътрешно горене и електромоторите могат заедно да достигнат максимална мощност.

Renault Clio Малък автомобил? Глупости! Излезлият на пазара през миналата година Clio V е по-голям и по-комфортен от всякога. Новото хибридно задвижване със 140 к.с. не го прави спортен, но затова пък уверен и спокоен. И най-вече икономичен.
В Clio управлението на кокпита и качеството най-после са на високо ниво

Това, което на теория звучи сложно, става лесно на пътя и се случва на заден план. Зад волана ще се радвате на хармонично и сравнително тихо разгръщане на мощността. Със системна мощност от 140 к.с. Clio все пак не се превръща в конкуренция на GTI, но пък ускорява изненадващо добре. Още повече, че задвижването не показва типичните за хибрид ефект на ластика, изнервящо и монотонно виене на двигателя при високи обороти. Освен това на позиция B на скоростния лост се включва рекуперацията, така че можете да се движите предвидимо с използване само на един педал.

Ще натискате спирачката само в краен случай. Ако малката батерия с капацитет от 1,2 кВтч в задницата е заредена, то Clio може да вдигне електрически до 75 км/ч, а бензиновият двигател се включва едва след 4 километра, като разходът на гориво е 4 литра, а максималната скорост е ограничена на 180 км/ч.

Renault Captur Като събрат на Clio по отношение на техниката Captur естествено не е направен за извън пътя. Моделът комбинира лесно качване и добър обзор с модерен стайлинг.

Само 1,5 литра пък харчи новият Captur E-Tech. Това се дължи на факта, че SUV-ът във версия Plug-in хибрид е оборудван с по-голямата батерия, като притежава 65 километра изцяло електрически пробег. Тежащият 105 кг пакет е разположен под задната седалка и има капацитет от 9,8 кВтч. Така закратко са възможни дори 135 км/ч по магистралата, като въпреки приличната системна мощност от 159 к.с. максималната скорост е само 173 км/ч.

Най-подходящ за най-лявата лента на магистралата не е и последният от триото – Mégane Grandtour E-Tech Plug-in. Той всъщност и не иска да бъде там. Оборудван със същата техника като своя колега Captur, моделът блести с практични добродетели като минимум 389 литра вместимост на багажника и нисък товарен ръб за лесно товарене. Освен това в Renault са поизлъскали произвеждания от четири години Mégane и са подобрили качеството му. Първите хибриди на триото модели на Renault ще бъдат при клиентите от началото на септември. Clio стартира от 36 190 лв., за Captur трябва да приготвите най-малко 57 390 лв., а Mégane, който няма да се предлага в България – 68 000 лв. (по цена за Германия).

Renault Captur Като събрат на Clio по отношение на техниката Captur естествено не е направен за извън пътя. Моделът комбинира лесно качване и добър обзор с модерен стайлинг.

ИЗВОД

С „тримата мускетари“ под капака хибридите на Renault са приятно мощни и култивирани. Сътрудничеството функционира безпроблемно. Остава разходите и надеждността да бъдат доказани и във всекидневието.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >