Третото поколение на Range Rover Sport: Масивен и масивно скъп

2010
2022

НАИСТИНА ВНУШИТЕЛЕН: третият Range Rover Sport изглежда така, сякаш идва от благородна тунинг фирма. Особено когато е оборудван с поръчващите се за първи път 23-цолови джанти. Шефът на управата на Jaguar Land Rover Тиери Болоре иска да позиционира марката по-високо; третото поколение на Range Rover Sport следва този план. 4-цилиндрови мотори? Вече няма да има Range Rover Sport с по-малко от 6 цилиндъра. Базовата цена на базовия D250 се увеличава с почти 40 000 лв. до 178 350 лв. Така се създава дистанция спрямо Velar.

Извитият 13,1-инчов тъчскрийн. Под него има въртящ се бутон за режимите на движение !! Embargo bis 10.05.22 19:00 Uhr !!

Номер 3 ще порасне на дължина със 70 мм, като широчината му ще бъде цели 2 метра без огледалата. Пространството за краката отзад се удължава с 31 мм, а максималната вместимост на багажника се увеличава на 1869 л. Собственото тегло както и преди е 2,3 тона. Серийното оборудване включва въздушно окачване, навигация, 360-градусови камери, контрол на дълбочината на газене и системата за гласови команди на Amazon Alexa. Може би най-важната нова екстра: задните завиващи колела, които осигуряват отлична управляемост. Главният инженер и ръководител на проекта Ерол Мустафа все подчертава, че са произвели всъдеход: „Тествахме го както на „Нюрбургринг“, така и в пустинята. С двукамерното въздушно окачване печелим 8 мм клиренс – сега сме при 285 мм. Дълбочината на газене е 900 мм – на нивото на Defender.“

Стана рядкост: аварийно колело вместо Tirefit, тъй като извън пътя последният едва ли ще ви помогне

Задвижването е 1:1 с това на големия Range: най-често 3-литров редови 6-цилиндров агрегат собствено производство, 8-степенна автоматична трансмисия на ZF, по отношение на двойното задвижване има ламелен съединител (преди: истински блокаж на централния диференциал) като екстра блокаж на задния диференциал. Кулминацията е P530: 4,4-литров Twinturbo V8, 530 к.с., 0–100 км/ч за 4,5 секунди. През 2023 г. ще го последва и още по-дива версия SVR. Plug-in хибридната версия разполага с 510 к.с., 700 Нм и има електрически пробег от 88 километра. Основната разлика спрямо големия Range Rover: разстоянието между шофьорската седалка и пода е с 20 милиметра по-малко, като тук седите в автомобила, а не отгоре. Подобрен детайл: лещата на камерата за заден ход е разположена по-надолу и по средата, така че сега „наблюдава“ и теглича. Стандартното оборудване включва кожена тапицерия, а дишащите тапицерии от изкуствена кожа се доплащат. Странно. Моделът се произвежда в Солихъл, а доставките започват от есента.

Новият Range Rover Sport е така „connected“, че техниката изисква два елемента на покрива

Извод

Базовият модел е с 40 000 лв. по-скъп в сравнение с преди – дали клиентите ще имат нещо против?
Вероятно не, тъй като под алуминиевата каросерия на Range Rover Sport сега се крие големият Range вместо както досега Discovery.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин