2022
НАИСТИНА ВНУШИТЕЛЕН: третият Range Rover Sport изглежда така, сякаш идва от благородна тунинг фирма. Особено когато е оборудван с поръчващите се за първи път 23-цолови джанти. Шефът на управата на Jaguar Land Rover Тиери Болоре иска да позиционира марката по-високо; третото поколение на Range Rover Sport следва този план. 4-цилиндрови мотори? Вече няма да има Range Rover Sport с по-малко от 6 цилиндъра. Базовата цена на базовия D250 се увеличава с почти 40 000 лв. до 178 350 лв. Така се създава дистанция спрямо Velar.
Номер 3 ще порасне на дължина със 70 мм, като широчината му ще бъде цели 2 метра без огледалата. Пространството за краката отзад се удължава с 31 мм, а максималната вместимост на багажника се увеличава на 1869 л. Собственото тегло както и преди е 2,3 тона. Серийното оборудване включва въздушно окачване, навигация, 360-градусови камери, контрол на дълбочината на газене и системата за гласови команди на Amazon Alexa. Може би най-важната нова екстра: задните завиващи колела, които осигуряват отлична управляемост. Главният инженер и ръководител на проекта Ерол Мустафа все подчертава, че са произвели всъдеход: „Тествахме го както на „Нюрбургринг“, така и в пустинята. С двукамерното въздушно окачване печелим 8 мм клиренс – сега сме при 285 мм. Дълбочината на газене е 900 мм – на нивото на Defender.“
Задвижването е 1:1 с това на големия Range: най-често 3-литров редови 6-цилиндров агрегат собствено производство, 8-степенна автоматична трансмисия на ZF, по отношение на двойното задвижване има ламелен съединител (преди: истински блокаж на централния диференциал) като екстра блокаж на задния диференциал. Кулминацията е P530: 4,4-литров Twinturbo V8, 530 к.с., 0–100 км/ч за 4,5 секунди. През 2023 г. ще го последва и още по-дива версия SVR. Plug-in хибридната версия разполага с 510 к.с., 700 Нм и има електрически пробег от 88 километра. Основната разлика спрямо големия Range Rover: разстоянието между шофьорската седалка и пода е с 20 милиметра по-малко, като тук седите в автомобила, а не отгоре. Подобрен детайл: лещата на камерата за заден ход е разположена по-надолу и по средата, така че сега „наблюдава“ и теглича. Стандартното оборудване включва кожена тапицерия, а дишащите тапицерии от изкуствена кожа се доплащат. Странно. Моделът се произвежда в Солихъл, а доставките започват от есента.
Извод
Базовият модел е с 40 000 лв. по-скъп в сравнение с преди – дали клиентите ще имат нещо против?
Вероятно не, тъй като под алуминиевата каросерия на Range Rover Sport сега се крие големият Range вместо както досега Discovery.