Новини » Третото поколение на Mercedes-Benz GLC дебютира тази есен

Третото поколение на Mercedes-Benz GLC дебютира тази есен

3103
2022

Въпреки че навън вече преобладават пролетните температури, следващото поколение GLC е подложено на тестове, за да докаже своята надеждност и в най-екстремните климатични условия. Със своите заснежени и заледени пътища, режещ вятър и температури, които достигат до минус 30 градуса, тестовият център в Ариеплог в Швеция  предлага перфектните условия за това. По време на финалните тестове Mercedes-Benz проверява ефектите от екстремния студ върху управлението, ергономията, температурния мениджмънт и комфорта в автомобила, като всеки детайл се анализира от инженерите на място в тясна координация със съответните отдели по разработката на автомобила.

Технологиите, използвани в GLC и по-специално опционалният пакет с въздушно окачване/регулируеми амортисьори и завиваща задна ос, заедно с допълнително оптимизираната настройка на системите за управление, съчетават максимално сцепление и безопасност при шофиране с отличителните характеристики на комфорт на Mercedes. Новият GLC демонстрира висок комфорт, максимална безопасност и изключителна динамика на шофиране.

С повече от 2,5 милиона доставени автомобили от 2008 г. насам (вкл. предшественика GLK) GLC  стана лидер в своя сегмент в световен мащаб. В продължение на няколко години GLC дори е най-продаваният модел на Mercedes-Benz. Третото поколение на GLC ще продължи тази успешна история през есента на 2022 г. То се базира на силните страни на своя предшественик, но ще притежава и техническите достижения на сегашните S-класа и C-класа – от мултимедийна системата и дигитализирания интериор до AIRMATIC и завиваща задна ос, както и модерните бензинови и дизелови двигатели, които са 100 процента електрифицирани. Като plug-in хибрид, новото поколение GLC ще може да изминава повече от 100 километра в изцяло електрически режим.

Най-важни акценти от новия GLC:

Асистиращи системи:

  • На всички видове пътища  активният асистент за дистанция (Active Distance Assist DISTRONIC) може автоматично да поддържа предварително зададено разстояние между автомобила и превозните средства отпред;
  • Активният асистент за управление (Active Steering Assist) помага на водача да остане в своята лента при скорост до 210 км/ч;
  • Асистентът за пътни знаци (Traffic Sign Assist) разпознава не само стандартно обозначените ограничения на скоростта, но също така и такива при строителни работи, например. Благодарение на подобрените бордови сензори асистентът разпознава дори и условни знаци (например максимална скорост при снеговалеж);
  • Интелигентните системи за паркиране подпомагат водача при маневриране.

Дигитализация

  • Ново поколение волан с три спици и преработени контролни панели;
  • Подобно на S-класата и C-класата, новият GLC идва с второто поколение на мултимедийната система MBUX (Mercedes-Benz User Experience);
  • Големи екрани като стандарт (12,3-инчов дисплей на водача, 11,9-инчов централен дисплей). Превъзходните изображения на LCD екраните улесняват управлението на автомобила и функциите за комфорт.

100% хибрид

  • 4-цилиндров бензинов двигател M254 с работен обем 1999 куб. см, мощност до 190 кВт или 400 Нм въртящ момент и всички иновации на модулното семейство двигатели.
  • 4-цилиндров дизелов двигател OM654M с работен обем 1993 куб. см, мощност до 195 кВт или 550 Нм въртящ момент и в зависимост от мощността, с едно- или двустепенен турбокомпресор.
  • Двигателите са електрифицирани със стартер-генератор от 2-ро поколение, интегриран в трансмисията с мощност от 17 кВт и 250 Нм въртящ момент в комбинация с 48-волтова бордова електрическа система.
  • Plug-in хибридите (2 бензинови, 1 дизелов) са разработени и за двата вида двигатели.  Електродвигателят от 4-то поколение е интегриран в автоматичната трансмисия. Мощността и въртящият момент на електродвигателя са съответно 100 кВт и 440 Нм.
  • С електрически пробег от над 100 километра според WLTP plug-in хибридите на GLC повдигат високо летвата за SUV със задвижване на всички колела.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ