Третият M модел в гамата на BMW Motorrad: спортен мотоциклет за дълги разстояния

3010
2023

„М XR e третият M модел в гамата на BMW Motorrad. Базиран на актуалните S 1000 XR и S 1000 RR, новият M 1000 XR (M XR за по-кратко), е оптимизиран да отговори на специфичните нужди от един спортен мотоциклет за дълги разстояния. Динамиката му говори сама за себе си, както на пистата, така и по завоите извън града или при далечни пътувания“, казва Доминик Блас, продуктов мениджър на M 1000 XR.

Новото BMW M 1000 XR : спортният мотоциклет за дълги разстояния, проектиран да отговори на най-високите изисквания. 

BMW Motorrad представи успешната стратегия с M модели в края на 2018 г., като оттогава също предлага M специално оборудване и M performance части. Новият М 1000 XR е третият M модел в портфолиото на BMW Motorrad, след супербайка M 1000 RR и супер роудстъра M 1000 R.

В стотната година от основаването на марката, BMW Motorrad прилага M философията и върху спортния мотоциклет за дълги разстояния M XR.

M е синоним на състезателни успехи и върхова динамика, като моделите с най-мощната буква на света са предназначени за клиентите с най-високи изисквания към динамиката, ексклузивността и индивидуалността.

С двигател с мощност от 201 к.с. и маса от едва 223 кг., новият M XR е най-лекият представител на своя кросоувър сегмент. Окачването и аеродинамиката му са проектирани за оптимално представяне, както на писта, така и на пътя и при дълги пътувания. Динамиката на мотоциклета е впечатляваща и сравнима с тази на някои суперспортни модели.

M XR с мощен четирицилиндров двигател базиран на агрегата на RR . Още по-висока мощност и въртящ момент, подобрено сцепление, скъсени предавателни отношения. Максимално удоволствие от карането на пътя и на писта. 

Сърцето на новия M XR е модификация на четирицилиндровия редови двигател с водно охлаждане, базиран на агрегата вграждан в S 1000 RR. Максималната мощност е 201 к.с. при 12 750 об/мин, с 31 к.с. повече от новия S 1000 XR. Максималният въртящ момент е 113 Нм при 11 000 об/мин. Върховите обороти на двигателя са 14 600. Увеличената тяга при задното колело се дължи и на намаленото предавателно число чрез увеличаване размера на крайното зъбно колело. Сега то е с 47 зъба, вместо с 45, както е при S 1000 XR. Редукция има и в числата на 4-та, 5-та и 6-та предавка, което допълнително оптимизира сцеплението, ускорението и теглителната сила.

Подобрена аеродинамика: М аеро елементи и ветрови дефлектори за по-късно спиране, намаляване на ‘ wheelie ’ склонността и възможност по-ранно ускорение.

Заедно със задвижването и окачването, аеродинамиката е била ключова при разработката на M 1000 XR. Новият M XR е снабден с аеро елементи тип „крилца“ в областта на предните странични панели. Те генерират допълнителна сила на притискане, което води до по-стабилно поведение с висока скорост и по-добри времена за обиколка. Крилцата са ефективни при скорости от над 100 км/ч, а при 220 км/ч натискът на предницата се увеличава с около 12 кг.

Шаси оптимизирано за динамично каране на писта и на пътя, Dynamic Damping Control (DDC), заден амортисьор с настройки, настройващ се кормилен демпфер, фрезована скоба на кормилото и лазерно гравиран надпис “BMW M XR” н а тръбата.

Шасито и окачването на новия M XR са базирани на S 1000 XR, с алуминиева рама от мостов тип. Вилката е обърната с 45-милиметрови тръби и т.н. вложки с патрони от затворен тип, с отделни хидравлични системи бутало-цилиндър. Друга нова характеристика на M XR е възможността за допълнителна настройка на пружините на вилката, заедно със стандартната система Dynamic Damping Control (DDC).

Вилката на M XR включва и оптимално фрезована горна корона, както и по-предно ориентирано черно кормило. На него с лазер е гравиран надпис “M 1000 XR”, а огледалата с монтаж в края му се предлагат, като опция. Коловете на вилката също са модифицирани за да бъдат съвместими с новите M спирачни апарати. Друга новост при M XR е регулируемият кормилен демпфер.

M спирачки с радиална ръчна помпа и олекотени ковани алуминиеви колела. Ексклузивни M Carbon колела, част от пакета M Competition или като отделна опция.

След M 1000 RR и M 1000 R, новият M XR е третият модел на BMW Motorrad снабден с M спирачна система. При разработката ѝ е използван опита натрупан със заводските машини на BMW Motorrad в Световния супербайк шампионат. М апаратите се характеризират със синя анодизирана повърхност и добре познатото M лого.

Те работят с два 320-милиметрови диска с дебелина 5 мм и сърцевини от черен анодизиран алуминий. Радиалната помпа на дясното лостче на кормилото е нова и представлява абсолютния връх в спирачните системи за шосейно приложение. Серийните колела на M XR са особено леки, изработени от кован алуминий, като опционално се предлагат M Carbon колела с нов дизайн на външните бордове. Те могат да се поръчат с M Performance пакета или отделно.

Brake Slide Assist – дрифт асистент. 

Brake Slide Assist функцията е важна и много полезна иновация, особено за каращите на писта. Тя позволява на водача да влиза в завои с дрифт и постоянен ъгъл.

Инструментален панел с ясно четим 6,5-инчов TFT дисплей, нов дизайн на оборотомера (червена секция) и OBD интерфейс с M GPS Datalogger и M GPS Laptrigger , които могат да се отключат чрез код.

Инструменталният панел на новия M XR кореспондира с дизайна на M RR и включва M анимация при даване на контакт. Разширената червена зона на оборотомера е нова, а опционално мотоциклетът може да предоставя полезни данни чрез M GPS Laptrigger и M GPS Datalogger. Те се предлагат, като оригинални BMW Motorrad аксесоари и се отключват с код през OBD интерфейса.

M Design и динамичен дизайн на M XR : признаци за безкомпромисно поведение на пътя и пистата. 

M XR е най-мощният и лек представител на класа си. Шасито и окачването са оптимизирани за безкомпромисна динамика, както на пистата, така и на пътя. Пропорциите на M 1000 XR са ултра компактни и мощни. Триизмерните повърхности създават вълнение и придават драматизъм на визията. Тясна, елегантна и супер агресивна, предницата на M XR се разпознава мигновено. За това помагат и новите M аеро крилца. Цветовите комбинации също са специално подбрани за модела – черна основа и M цветовете, светлосиньо, тъмносиньо и червено.

Безкомпромисен дизайн и технологии: M XR с пакет M Competition .

Ако стандартната визия и оборудване на M XR не са ви достатъчни, тогава за вас има пакет M Competition. Набор от различни внимателно разработени компоненти с моторспорт характер, които освен това намаляват масата с 3 кг. Пакетът включва M Carbon колела, M Carbon части, като заден калник с интегриран водач на веригата, преден калник, карбонов капак на патрона за запалване и заключване на кормилото, както и напълно регулируема система от степенки за водача и пасажера. M GPS Laptrigger също може да бъде отключен.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин