Тоyota очаква драстичен спад в печалбата


12
май
2017

От Toyota, най-големия производител на автомобили в Япония, прогнозират печалбата им за текущата година да намалее с една пета поради увеличените разходи за покачване на продажбите в изоствящия американски пазар, както и заради продължителното влияние на стабилната йена.

Понижаването на печалбата на Toyota за втора поредна година идва в момент, когато данните посочват, че силната тенденция на търсене на автомобили в САЩ през последните няколко години може да е към своя край.

Финансовият неуспех ще представлява предизвикателство за втория по големина производител на коли в света – за продължаването му по пътя на големи инвестиции в бързо развиващи се нови технологии, като например функция за автономно шофиране и изкуствен интелект.
От Toyota заявиха, че при забавяне ръста на приходите ще трябва да бъде даден приоритет на инвестиционните области за поддържане на цялостна рентабилност.

Прогнозираният оперативен спад до 1,6 трилиона йени (14,06 млрд. долара) до март тази година настъпва като продължение на огромното 30-процентно сриване, следствие на огромния удар от по-силната йена.
„В света на бизнеса две години на падащи печалби се считат за провал, а аз мразя да губя“, казва президентът на Toyota Акио Тойода за резултатите.
Според Тойода, за да подобри рентабилността, компанията се стреми да се фокусира върху усилията за намаляване на разходите, въведени миналата година, и върхи продажбата на по-големи автомобили.

В световен мащаб компаниите от групата на Toyota се стремят да отчетат около 10,25 милиона автомобила до март тази година, стойности, до голяма степен близки спрямо миналата година.

В продажбите в Северна Америка, който представлява около 28% от продажбите на автомобили за компанията в световен мащаб, се забелязва спад с 0,6% до 2,82 милиона.

Миналата седмица данни за индустрията показаха, че продажбите на нови автомобили в САЩ продължават да се понижават и през април, което следва тенденцията на цялостен спад от 2016 г.

Това поражда опасения сред експертите за повишаване нивата на инвентаризация и рискове от „ценова война“, която може да подкопае печалбите на автопроизводителите.

Като контра на тези спекулации, изпълнителният вицепрезидент Осаму Нагата заяви, че компанията ще упражнява „адекватен контрол“ върху приоритетите.

Все пак тази година се очаква Toyota да понесе загуби от около 165 милиарда йени, свързани със стимули, финансови услуги и други разходи за маркетинг на американския пазар. Миналата година дейностите, свързани с маркетинга, намалиха приходите на Toyota с около 15 милиарда йени.

Toyota също така очаква спад от 110 милиарда йени на оперативната си печалба тази година от спекулативния спад на йената до 105 за щатски долар. Но сумата е далеч по-малка, сравнена с валутния колапс, който се е получил миналата година.

Тойода заяви, че има за цел да увеличи предлагането на леки  автомобили и да продаде повече бройки от наскоро въведения спорт C-HR на северноамериканския пазар, с цел да укрепи позициите си на пазара там.

Автопроизводителят планира да продължи инвестициите си в научноизследователска и развойна дейност близо до рекордните високи нива тази година от около 1,05 трилиона йени, или приблизително 4% от приходите от продажби, и да продължи инвестициите в нови технологии.

„Като се има предвид мащаба на Toyota, трябва да можем да поддържаме такива инвестиции в подобен род дейност като единствен начин, по който можем да постигнем устойчива възвращаемост“, каза Тойода.

Автогигантът заяви също, че ще изкупи обратно собствените си акции на стойност до 250 милиарда йени.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >