Тотално презареждане за Renault

2005
2021

Напоследък няколко големи автомобилни производителя изненадващо решиха да си променят логата: General Motors, Kia, Peugeot. Поредно освежаване сега предприе и Renault, като тунингова въведения през 1925 диамант за нашия 21-ви век. Визията е олекотена в стила на масовата тенденция сред глобалните играчи в бранша. Използвания досега 3-измерен ромб французите заменят за фино лого с двойни очертания.
При обявяването на революционния план за бъдещето на компанията, ефектно озаглавен Renaulution, новият диамант на Renault бе представен с гордост от самия Лука де Мео, изпълнителен директор на Renault. Същото лого откриваме вече и върху решетката на Renault 5 Prototype. Оттогава новият символ се разгръща постепенно, без излишен шум, първо в актуалната рекламна кампания на ZOE във Франция, както и профилите на марката в социалните мрежи. Твърде умерено, но ефектно лансиране.

До 2024 г. актуалното лого ще се появи върху всички нови модели на французите. Паралелно с това в Париж залагат и на електрическа офанзива. През следващите пет години на пазара трябва да се появят 14 нови модела, като седем от тях с електрическо задвижване. Прототипът на един от тях вече бе показан и представлява реплика на компактната икона от 80-те – Renault 5.

Според Renault новата „Петичка“ ще демократизира електромобила в Европа. Доколко това ще бъде възможно при първоначално спряганата цена от около 60 000 лева без държавни бонуси, предстои да видим. При всички положения обаче екологичното Renault 5 ще бъде мост между миналото и настоящето. Характерните закачки като жълтите акценти около футуристичните предни фарове или препратките към класическото R5 още сега предизвикват сериозно любопитство. Издутите калници, ефектно интегрираният контакт за зареждане с електричество върху предния капак и черният таван дори провокират асоциации с легендарните турбоверсии. Базата на бъдещия компактен автомобил вероятно ще бъде новата платформа за електромобили на концерна CMF-EV, което означава, че не може да очакваме версии с ДВГ.

Подробности около задвижването и пробега от Renault засега пазят в тайна. Може обаче да се счита за сигурно, че една друга легенда – R4 – скоро също ще се появи отново с електрически агрегат под капака. Официални дати за старта на R4 и R5 все още няма, но е твърде вероятно да ги видим в движение след 2022 г. По същото време се очаква и новата, базирана на Google инфотейнмънт система на Renault, която вероятно би имала ефектна премиера в новото електрическо Renault 5.

Lada е лидер по продажби в Русия, което я прави много ценен коз в портфолиото на Groupe Renault. На снимката: бъдещата Niva

Също така три нови модела Dacia до 2025 година обещава встъпилият миналата година в длъжност шеф на Renault Лука де Мео. Сред тях още един нов SUV, за който известно предусещане ни дава студията Bigster. С 4,60 метра дължина бъдещият продукт на румънците ще е с 30 сантиметра по-дълъг от актуалния Duster. Серийното производство вероятно ще се съобрази с тази дължина. Под въпрос обаче остава дали ще се запази и изненадващо дръзкият, но атлетичен дизайн с изпъкнали форми и остри ръбове. На първо четене концепцията с множество елементи, изработени от качествени изкуствени материали, предизвиква асоциации с издръжливост и надеждност. Със сигурност при Dacia ще виждаме все по-често и характерното Y-лого, интегрирано в светлините. Ценово серийният наследник на Bigster се очаква да плава във водите на масовите компактни автомобили. По отношение на задвижването във фокуса ще бъдат хибридни системи и метанова газова уредба.

2021 Dacia Bigster Concept

Футуристите в редиците на Renault дори вече имат виждане за времената след автомобила, какъвто го познаваме сега. Прототипът се нарича Mobilize EZ-1 и се фокусира върху разрастващия се постоянно сегмент на споделена мобилност. В това си качество EZ-1 ще бъде представен на пазара по иновативен начин: потребителите ще плащат само за това, което действително използват по отношение на време за шофиране или пробег. Автомобилът е изцяло свързан с интернет пространството, предлага безключов достъп и си взаимодейства с потребителите чрез техния смартфон.

Хипстър от Франция: EZ-1 e предвиден за споделено пътуване в големия град и произведен в значителна степен от рециклирани материали

EZ-1 е компактен и пъргав електрически автомобил за 2-ма души. Архитектурният му модел предвижда дължина от едва 2,3 метра и ще има минимален въглероден отпечатък. Панорамните стъклени врати дават на потребителите на EZ-1 изглед към заобикалящия ги градски пейзаж. Mobilize ще използва иновативна система за обмен на батерии. Като алтернатива на традиционната инфраструктура за зареждане тя ще дава възможност автомобилът да се използва почти без прекъсване. Изграден в съответствие с принципите на кръговата икономика и изработен от 50% рециклирани материали, EZ-1 ще бъде 95% разградим в края на жизнения си цикъл, като в изграждащия се завод Re-Factory във Флан от съставните му части ще се произвеждат нови компоненти за вграждане.

ИЗВОД

Задава се нова Френска революция! Този път в съвременната мобилност. Стратегията си за бъдещето от Renault недвусмислено са озаглавили „Ренолюция“. Първите разшифровки на плана са повече от обещаващи.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв