През 2004 г. с модела задното задвижване се завърна в компактния клас. Отвътре обаче автомобилът е доста тясно скроен. Място? Малко е. Изработка? До март 2007 (широки вместо кръгли фарове) пластмасите изглеждат евтини, след това от BMW подобриха качеството им. Имидж? Страхотен. Освен това Серия 1 се управлява доста пъргаво, за съжаление вози малко твърдо и предлага широка гама от моторизации.
Слаби места: ангренажните вериги при 4-цилиндровите двигатели (до 2007 г.) имат склонност към прескачане. При дизеловите мотори от 2007 г. се разтягат. Смяната им трае 14 часа – трябва да свалите целия двигател. Съобщава се също и за скърцане на арматурното табло, проблемни бензинови агрегати с директно впръскване от 2007 г. Има и проблеми с дефектни блокажи на волана. Сервизна акция за дефектни алтернатори.