Топ 11 на AUTO BILD: Най-култовите нови модели

Купувате сега, а след 30 години ги карате като олдтаймери на съборите. Ще ви покажем единадесет модела, които бихме искали да паркираме в гаражите си – стига да разполагахме с необходимите средства...

1602
2017

1. Ян Хорн: Honda NSX

Моята високотехнологична ракета е върхът

Това е японската ракета: Honda NSX има четири
сърца – три електромотора с 48 и два пъти по 37
к.с., както и V6 битурбо мотор с 507 к.с. Прави
системна мощност от 581 к.с.

Виждали ли сте на живо тази бегачка на Honda, или познавате NSX преди всичко от AUTO BILD? Старите суперспортни коли най-често са много рядко срещани. Но ниският модел на Honda смъква летвата още по-ниско. Затова NSX е рядкост по пътищата на Германия – регистрирани са само 100 автомобила от произвеждания от 1990 до 2005 г. суперспортист със средно разположен двигател. Всички те са в ръцете на познавачи и колекционери. NSX никога не е бил кола за всички, а специален модел само за почитатели. Освен това NSX винаги е бил и екстремно бърз автомобил (максимална скорост от 275 км/ч!) и с най-модерната техника. Каросерията на новия модел е от алуминий, двигателят е средно разположен, ориентирано към задницата двойно задвижване чрез електромотори – един филигранен култ. Култът продължава да е жив: макар и още да не е пуснат на пазара, новият NSX вече изрита отзад Годзила. Това е прякорът на японското супероръжие – Nissan GT-R. А при първия сравнителен тест на AUTO BILD на пистата Honda бе по-бърза. Освен това за нас NSX е крайъгълен камък по отношение на техниката. Досега нито един производител не е пускал толкова вълнуваща, мощна и ефективна хибридна техника. В Honda работят общо четири мотора – резултатът е 581 к.с. системна мощност и 305 км/ч максимална скорост. Иначе суперспортният автомобил събира погледите от раз. А на бензиностанцията няма да се стреснете: 10,3 литра харчеше NSХ по време на 155-километровата ни тестова отсечка, а при нежно боравене с педала на газта дори 7,9 л/100 км. Възможно е след 30 години всички спортни коли да бъдат със задвижване от микс от няколко двигателя. Но каквото и да има под капака – хората винаги ще цитират Honda. A NSX определено ще си остане екзотичен модел. При цена от 400 000 лв. за навигация, суперспирачки и лак металик само истинските познавачи и богатите колекционери ще могат да си позволят NSX.

Карбоново-керамичните спирачни апарати струват
23 000 лв., като с тях NSX спира с топли спирачки
след 35,2 метра

Кокпитът на Honda с огромен оборотомер. На алуминиевата лайстна са разположени бутоните за смяна на предавките и различните режими на движение

Атрактивна еротика на дължина от 4,49 метра, но височината е само 1,20 метра. Предполага се, че ще виждате NSX найчесто отзад

 

ОБРАЗЕЦЪТ: 

HONDA NSX 1990–2005:  Двуместният спортен
автомобил със средно разположен двигател е направен в по-голямата си част от алуминий. Версията NA1 (1990-1997) e с 3-литров V6 атмосферен агрегат с 274 к.с., докато NA2 се появява през 1997 с 3,2-литров V6 мотор с 280 к.с.

Нашата оценка

370 000 лв. – поемете дълбоко въздух. Ако дадете толкова пари, ще карате най-прогресивния суперспортен автомобил на нашето време. На събора за олдтаймери след 30 години хората ще казват: всичко започна с тази Honda NSX.

ИЗВОД
11 редактори на AUTO BILD, 11 култови автомобила. Сега вече знаем на каква вълна е всеки от нас: Беренд Зандерс се наслаждава на класиката (редови 6-цилиндров мотор в BMW M240i), Мирко Менке е царят на дрифта (Toyota GT86), Ян Хорн е маниак на тема газ до дупка (Honda NSX), а Йоахим Щаат обича странните неща (Citroën Cactus). Всички ние обаче имаме едно общо нещо: обичаме коли, каквито не всеки кара и които не се срещат на всеки ъгъл. Просто автомобили, които подчертават индивидуалността. Такива сме ние…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин