Топ 11 на AUTO BILD: Най-култовите нови модели

Купувате сега, а след 30 години ги карате като олдтаймери на съборите. Ще ви покажем единадесет модела, които бихме искали да паркираме в гаражите си – стига да разполагахме с необходимите средства...

1602
2017

3. Беренд Зандерс: BMW M240i Coupé

Моята мечта за малка кола с 6-цилиндров мотор

340 к.с., 500 Нм
максимален въртящ
момент: това M240i
е есенцията на BMW,

Еволюцията е хубаво нещо. Най-съществените качества се предават от поколение на поколение и в идеалния случай биват постоянно подобрявани. Така е и при BMW, когато от началото на 60-те на пазара се появиха „новият клас“ и производната му компактна Серия 02. Малки, бързи коли, винаги със задно задвижване, първоначално с четири, а по-късно и с 6-цилиндрови двигатели. Модели като 2002 tii и наследниците му 323i или 325i карат сърцата на почитателите на BMW да бият силно. Кулминацията на това развитие се явява M240i с редови 6-цилиндров турбоагрегат от най-ново поколение (вътрешнозаводско наименование B58). 143-те конски сили в първата Серия 3 междувременно са се превърнали в 340 к.с. и 500 Нм максимален въртящ момент. На по-ниските предавки задните гуми с размер 245 се борят за сцепление, когато за 4,6 секунди трябва да бъдат достигнати 100 км/ч. Дори при пълно изпълване на оборотомера новият, първоначално използван в Серия 7 редови 6-цилиндров мотор остава култивиран и уверен. Звукът му никога не е натрапчив, а мек и приятен, така че дори и дългите преходи доставят удоволствие. Благодарение на адаптивните амортисьори дори комфортът на возене е повече от приличен. Между другото: „истинското“ M2 с 370 к.с. демонстрира значително по-груби маниери при комфорта и шумовете. За шофиране извън пистата M240i е по-добрият избор.

Тест-редакторът на AUTO BILD Беренд Зандерс е почитател на BMW – но само с редови 6-цилиндров агрегат и задно задвижване като при M240

ОБРАЗЕЦЪТ: 

BMW 2002 1966–1977: 4,22 метра дължина, две врати, задно задвижване. 02 завършва гамата на BMW в посока надолу. Днес екземпляри като разполагащия със 170 к.с. Turbo (09.1973-11.1974 г.) са много търсени от колекционерите.

Нашата оценка

Помощ! Компактните автомобили с редови 6-цилиндров агрегат и задно задвижване на BMW са заплашени от изчезване, следващото поколение на Серия 02 няма да разполага с тези неща. 240i е последният шанс да се сдобиете с есенцията на BMW.

2. Гунар Хайш: Corvette C7 Stingray

Уцелва те право в сърцето

Кабриолет (както на снимката) или Coupé: Corvette се предлага в двата варианта. Автомобилът
винаги е бил спортна кола за познавачи

Колко нахално – седя спокойно в Corvette C7 Stingray, кабрио покривът е автоматично сгънат назад, колегите ми са наобиколили колата, натискам педала на газта. „Неприлично силно“, казва единият от тях. Мощен V8 агрегат, 6,2 литра работен обем, 466 к.с. и цена от 160 000 лв. (за Германия) – кабриолетът е с 10 000 лв. по-скъп. Навигация, 19-цолови джанти отпред и 20-цолови отзад, Head-up дисплей и камера за паркиране – серийни. Ако мечтаете за Porsche 911, ще си кажете: уау, за по-малка мощност трябва да платя цели 60 000 лв. повече. Аз пък мога да ви кажа, че този Corvette отдавна не е онази капризна дива от миналото. Моделът е фино балансирана машина за шофиране, която предлага най-модерната техника. За целта има въртящ се превключвател за удоволствието от шофирането. С Driver Mode Selector можете да избирате между пет режима на движение, като Corvette настройва всичко автоматично. На пистата управлението става по-чувствително, а реакцията на педала на газта – по-спонтанна. Именно там е мястото на Corvette – истинско удоволствие е, когато 630 Нм биват насочени към задната ос, а автомобилът достигне 100 км/ч за 4,2 секунди. Между другото можете да карате спокойно и да се наслаждавате (така ще спестите и гориво). Моят колега Борис Пириц измина 1000 километра в САЩ със Stingray и даде разход на гориво от 9,4 л/100 км. Е добре, ако караш с 290 км/ч по магистралата (възможно е), то от външното министерство трябва да кажат някоя добра дума за теб, но за щастие ние караме в добрата стара Германия, където няма ограничение на скоростта. Постепенно и тук седмото поколение на Corvette се превръща в желана класика. Така, както и C2 Stingray – първият, който ни уцели право в сърцето.

Работният обем не може да бъде заменен с нищо: мощен V8 с 6,2 литра и 466 к.с. От 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди

Вдигай шум, приятел! Координаторът на тестовете на AUTO BILD Гунар Хайш обича да чува звука на Corvette

Внимание, опасност! Логото на Stingray ни
казва: мога да ви ужиля!

ОБРАЗЕЦЪТ: 

C2 STINGRAY 1962–1967:  Историята на спортния
автомобил Corvette започва през 1953 г., а през 1962 г. е представено и второто поколение C2 Stingray. V8 агрегати с мощност до 700 к.с.

Нашата оценка

Мощен двигател, як звук, ниска цена: за 160 000 лв. получавате една адска машина за доставяне на удоволствие, а срещу още 10 000 лв. и подходяща прическа в кабриолета. След 30 години ще боготворим този звук.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин