Топ 11 на AUTO BILD: Най-култовите нови модели

Купувате сега, а след 30 години ги карате като олдтаймери на съборите. Ще ви покажем единадесет модела, които бихме искали да паркираме в гаражите си – стига да разполагахме с необходимите средства...

1602
2017

7. Щефан Фосвинкел: Morgan Plus 8

Моят Morgan никога няма да умре! Надявам се…

Учудващо много място: двуметровият Щефан Фосвинкел в Morgan Plus 8

Забравете за DeLorean от филма „Завръщане в бъдещето“ – ако търсите машина на времето, то трябва да направите едно кръгче с Morgan Plus 8! Макар че това не е никак лесна работа, поне със затворен покрив. За да се напъхате в тесния процеп между високия праг и ниския покрив, е необходимо преди това да имате завършено обучение за цирков артист. Отвътре Morgan предлага учудващо много място. За мъките при качването така и така ще забравите веднага щом стартирате заетия от BMW 4,8-литров V8 агрегат. Ако търсите другаде толкова сърдит и гневен, тътнещ звук, то трябва да се ориентирате към състезателен автомобил. Как са успели британците да получат разрешение за движение по нормални пътища за този автомобил? Нямаме никаква представа! Може би вещото лице е бил почитател на произвеждания в почти непроменен вид от 1969 г. Plus 8. Всъщност роудстърът е доста по-модерен, отколкото предполагахме. Не само заради ужасно грозния волан с въздушна възглавница или асистиращите системи като ABS. А защото е лек, неподправен и истински както никой друг автомобил на света. Във времената на големите и тежки SUV-ове този различен кокпит е истински лукс. Макар и да е тежък за справяне. Тъй като от Morgan просто са забравили да монтират окачване. Пътуване в миналото на автомобилостроенето!

Както винаги семпъл: ще разпознаете Plus 8 и без
да виждате емблемата на марката – така е от
почти 50 години насам

ОБРАЗЕЦЪТ: 

MORGAN PLUS 8 1969–до днес: В края на 60-те години Morgan представя Plus 8 като втора моделна серия редом с по-малкия Plus 4, първоначално с
8-цилиндров агрегат на Buick и 160 к.с. От 2012 г. моделът се оборудва с V8 двигатели на BMW.

Нашата оценка

Дървена рама, алуминиева каросерия, мощен V8 агрегат – рецептата на Morgan си остава същата. Заклетите фенове го обичат – а утре ще го правят още повече. Тъй като никога вече няма да има такова нещо!

6. Ларс Буземан: Mini Cooper S

Моето Mini е един чувствителен карт

Междувременно Mini стана по-скоро макси, но динамиката е страхотна

Да си призная, не съм класически Mini фен. Много хора харесват Mini заради ретро визията – аз обаче не харесвам коли с ретро дизайн. Въпреки това смятам, че Mini е сред най-култовите автомобили. Отново – не заради дизайна, а заради качествата си. Няма втори малък автомобил, който да се движи толкова пъргаво и маневрено. Mini е като нагледно доказателство за органичната връзка между водач и пътна настилка, като сякаш нервната система намира продължение във волана, педалите, през тялото на водача чак до колелата. Толкова бързо в завои можете да управлявате единствено карт. Дали затова Mini е култов? Да, тъй като динамиката е специалитет на Mini – от 1959 г. Култът не се създава и продава лесно, култът трябва да се развие и да буди обожание. Това се удава много добре на третото поколение на Mini (от 2014), тъй като за първи път то предлага и нещо разумно: комфорт и наистина добро качество. И двете бяха сред слабостите на предходните поколения, които возеха твърдо, предлагаха по-малко място в сравнение с конкуренцията и отчасти не бяха добре сглобени. Новият модел обаче вози фино, предлага достатъчно пространство и изглежда доста солиден, без да разводнява своята идентичност. Mini усещането бива забелязано веднага, избирам заобиколен път до вкъщи, за да карам през повече завои. Нито един друг малък автомобил не доставя такова удоволствие като Mini!

Търси контакт с пътя: Ларс Буземан обича Mini
заради пъргавината му

ОБРАЗЕЦЪТ: 

AUSTIN MINI 1959–2000: Революция на четири колела, крайъгълен камък в автомобилната история. Това е първото Mini, което с напречно разположен двигател, предно задвижване и скосена задница е образец за всеки модерен малък автомобил.

Нашата оценка

От 1959 г. Mini е символ за динамика – няма друг малък автомобил, който да се стрелка така бързо в завоите. Третото поколение на Mini предлага за първи път комфорт и достатъчно място, като същевременно определя нови мащаби при управляемостта.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин