Топ 11 на AUTO BILD: Най-култовите нови модели

1602
2017

Купувате сега, а след 30 години ги карате като олдтаймери на съборите. Ще ви покажем единадесет модела, които бихме искали да паркираме в гаражите си – стига да разполагахме с необходимите средства...

BLUES BROTHERS? Култов филм! The Rolling Stones? Култова група! Студена бира в жегата? Култова напитка! Спираме да ви отегчаваме и ще ви запознаем с автомобилите на следващите страници, които завъртат ума ни и грабват сърцата ни.
Чувстваме се пияни от щастие, когато…

8-цилиндровият агрегат на Corvette C7 Stingray започва да работи, тъй като неговата песен излиза през четири огромни ауспухови тръби, така че косите ви настръхват.

новата Honda NSX се превръща в диво животно благодарение на помощта на три електромотора и хуква да бяга, сякаш горският е натиснал спусъка на пушката. Само ще ви кажем: 1,4 секунди до темпо 50, 3,2 до 100 км/ч.

се стрелкаме с BMW M240i по тесния междуградски път, задните гуми с размер 245 се борят за сцепление, а отпред 6-цилиндровият редови агрегат предава 500 Нм към кардановия вал.

симпатичните кръгли „очички“ на VW Beetle ни се усмихват, сякаш искайки да ни кажат: „Ей, точно в такава готина кола, каквато съм аз, родителите ти се целунаха за първи път.“

седнеш в Toyota GT86 и вместо кокпита от обикновена пластмаса гледаш единствено в следващия завой, който малкият „японец“ взема с лекота, сякаш е права.
А как наричаме всичко това? Култ! Да, за нас, хората с бензин в кръвта от AUTO BILD, тези модели са култови автомобили. На следващите страници ще ви обясним защо. И защо бихме искали след 30 години да отидем с тях на среща на притежателите на олдтаймери.

11. Йоахим Щаат: Citroën C4 Cactus 

МОЯТ ЧАРОВНИК С ГРАДИНСКИ СТОЛОВЕ

Cactus с въздушни възглавнички по каросерията, пардон: Airbumps, които
действат успокояващо

В днешно време няма различни типове – така твърдят повече хора. Автомобилите били като футболистите и политиците: всички са взаимнозаменяеми, без собствен профил. Не съм съгласен – известният някога със смелостта си към екстравагантността Citroën отново произвежда компактен модел, който напълно се различава от класическата схема на класа: Cactus. И това име! То влиза в главата ти толкова натрапчиво, колкото се набива в окото ти външността на „французина“. Да не би французите да са нахлузили спален чувал на модела или какви са тези издутини по каросерията? Така наречените Airbumps предпазват, твърдят от Citroën, но според нас тези приспособления ви предпазват най-вече от това да не объркате автомобила си на паркинга. Макар че Cactus и така си е уникален. Как иначе да си обясним тази заоблена муцуна, тези седалки с качеството на градински столове и отказа от сериозна мощност на двигателя? Никой друг освен преди това легендарният модел 2CV не е имал такива странности, а именно той е образец за новия модел – духът му се крие в Cactus. 2CV също е планиран като минималистичен автомобил, безнадеждно остарял на върха на своята популярност, но изпълнен с чар, тъй като ни доказва, че за да караме кола, не ни е необходимо колко знае колко много. Cactus е с мощност до 110 к.с. и управление на кокпита, което ни задава гатанки. Много странности има този „французин“, но същевременно той показва на света, че човек може да се наслаждава на живота и от различна страна. Един невероятен тип!

Максимата при оформлението на
кокпита: нека бъде различно. Не е
ставало дума за практичност

ОБРАЗЕЦЪТ:

CITROËN 2CV 1949–1990: Отпред тракащ 2-цилиндров боксерен двигател, отгоре навиващ се покрив – днес 2CV струва много повече отколкото
навремето като нов автомобил.

Нашата оценка

Cactus не е автомобил, а школа за характери и сигнал към света: не е необходимо да демонстрираш остри ръбове, за да бъдеш различен. В Citroën продължава да живее духът на 2CV.

10. Андреас Май:  VW Beetle Dune 

МОЯТ МАЛЪК СВЯТ Е КРЪГЪЛ И МИРЕН

Само се прави, че може да се придвижи и извън пътя: VW Beetle Dune с офроуд
визия

Да, скъпи приятели на автомобилните култове, мога да го кажа. Мога да нарека модерния VW Beetle култов, тъй като карам един от неговите дядовци, 1303 Cabrio от 76-а. И мога да заявя: ужасно е. Тежко е да изминеш пробег от 400 километра по магистралата, да се надбягваш с огромните тирове. Феновете на старата „костенурка“ веднага ще се обадят: само не го наричайте костенурка! Ще им отговоря: нали харесваме точно формата? Тази заоблена каросерия, кръглите „очички“, които гледат така сладко към света. Всичко това е общото между Beetle от новото време и „костенурката“ от миналото. И нещо повече: автомобилът върви доста добре! Техниката е от Golf V, двигателят и задвижването са отпред, можем да се оборудваме с 220 к.с. от GTI, да си поръчаме кабриолет, покривът и тапицериите може да са като Levi’s при „дядото“ Jeans-„костенурка“. Има дори и версия на Beetle, която е със сантиметър по-висока, със загатната защита на пода на автомобила и странични подсилвания на каросерията. Dune е неговото име, той е повече стилен, отколкото истински офроудър и се доближава до това, което „костенурката“ винаги е била: превозно средство за хора, чийто свят е забавен и мирен, които не се нуждаят от огромна решетка и сърдити фарове, за да подчертаят егото си и да си извоюват респект при изпреварване в най-лявата лента. Тоест автомобил за хора като мен.

Редакторът Андреас Май седи там, където в „костенурката“ се намира двигателят. Няма значение, въпреки това Beetle е готин

ОБРАЗЕЦЪТ: 

VW „КОСТЕНУРКА“ 1938–2003: Могат ли 21,5 милиона верни клиенти да се заблуждават? Не, VW
„костенурка“ бе един от най-добрите автомобили
на света, на практика той ни направи мобилни.
Особено популярен: модел с хоризонтални фарове
(до август 67-а).

Нашата оценка

Навремето всичко е било по-хубаво? Не, в никакъв случай! Въпреки това Beetle никога няма да достигне култовия статус на „костенурката“. Моделът обаче предлага мобилност от днешния ден в обвивка, която ни кара да мечтаем за отминалите дни.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин