2017
За 1000 лева семейството може да си позвали приятна седмична почивка в луксозен хотел. Или да си купи употребяван автомобил. Да, възможно е. Например при търговеца Kriiger Automoblles в Хамбург. Паркингът е пълен с изгодни оферти, от Corsa В за 600 лева до кемпер на базата на Sprinter за 5600 лева. Ние обаче изобщо не се интересуваме от марката и модела, за нас е важна здравата техника и каросерия (без ръжда, без необходимост от скорошни ремонти). И наистина подобен автомобил може да се купи за 1000 лева. За съжаление ръждата е прикрита с кит – за да изглежда добре поне на пръв поглед. И още нещо: при покупката мислете и за сигурността. От въздушните възглавници няма никаква полза, ако непрофесионално изкърпената каросерия се разпадне ката къщичка от карти при сблъсъка.
VW Golf III: този Golf е абсолютно изгнил
Леле, колко добре изглежда: червено лаково покритие, алуминиеви джанти, чист интериор. На пръв поглед този 18-годишен Golf III 1.8 CL с автоматична трансмисия изглежда в учудващо добро състояние. Двигателят стартира веднага и реагира спонтанно на командите с педала на газта. При пробното шофиране първо ни прави впечатление мудната 4-степенна автоматична трансмисия: тя лишава Golf от всякакъв темперамент. Няма значение, ние сме в класа до 1000 лева, тук са важни други неща.
Например солидната каросерия без сериозни щети от корозия. Още при качването виждаме пробитите от ръжда предни калници. Окей, те могат да бъдат сменени с по-запазени от моргата, същото важи и за напълно изгнилия заден капак, който се държи само от стъклото и кита. Но какво да направим с напълно изгнилите странични прагове? Те почти напълно липсват – и от двете страни. Преди година някой „скулптор“ е успял да моделира формата на праговете с кит и други материали – и по този начин с лека измама да се получи печатът от техническия преглед. За сметка на сигурността. И затова изобщо не се впечатлихме от новите китайски гуми, безупречните спирачки и равномерно работещия двигател. Истинският ремонт на каросерията при професионален тенекеджия с нови прагове ще струва доста повече от стойността на целия автомобил. Големите колкото юмрук дупки по каросерията могат да бъдат видени и от непрофесионалист, който легне под автомобила с фенерче в ръка. Затова нашият съвет към онези, които искат евтин Golf: по-добре потърсете поддържан Golf II. Ако обаче държите на въздушни възглавници и ABS, спестете още малко пари за Golf IV, защото той почти не ръждясва.