2016
Увеличението на размерите не е забелязва на пръв поглед. Визуално Discovery залага повече на лайфстайла и поради това изглежда внушителен, но не и огромен. И докато досегашното поколение напомняше на класически високопроходим автомобил с вертикалната си радиаторна решетка, големите фарове и по-скоро консервативните прави линии, новият модел прави впечатление с тесните си фарове, съгласуваната с тях радиаторна решетка, масивните брони, ниската линия на страничните прозорци и вертикалната задна част с LED светлини. Единствено стъпалото на покрива напомня, че става дума за модел, който навремето запълваше нишата между луксозния Range Rover и грубия Defender (тогава още Land Rover).
Новия Discovery е много изискан
С течение на времето Discovery ставаше все по-изискано, а новият модел продължава тази премиум насоченост. Това се усеща още при качване: за да не се налага водачът да се катери в по-високата с още 4,3 сантиметра каросерия, въздушното окачване на Discovery я снижава с 4 сантиметра с натискане на бутон. В кокпита ви посрещат фини материали като кожа и дърво, които са по-подходящи за дълги пътувания, отколкото за разходки в калта. Но както ще видим, „британецът“ се справя и с двете задачи. Кокпитът е с класическо оформление – аналогови уреди пред водача и 10,2-инчов дисплей по средата.
Качеството на изработката е високо, като най-голямата разлика спрямо по-скъпите и по-луксозни модели на Range Rover са по-грубите пластмаси в долната част, същото важи и за стелките. Но Land Rover видимо иска да остане да бъзе марка, произвеждаща високопроходими автомобили. Отпред и на задните два реда се седи много удобно. И тогава ви става ясно защо Discovery има стъпало на покрива: на третия ред седалки пътниците седят по-високо като в киносалон – въпреки това над главите има достатъчно място за пътници с ръст 1,85 метра.
Хитроумна пространствена концепция и много поставки
Пространствената концепция е много хитроумна: седалките се сгъват електрически. Това може да става с натискане на бутон на дисплея или дори дистанционно с приложение! В багажника с вместимост до 2 500 литра (1231 литра при изправен втори ред седалки) има предостатъчно място. За пръв път задният капак на Discovery се отваря нагоре – а това е практична защита срещу метеорологичните условия, но в града може да се окаже не особено практичен. Discovery предлага и множество поставки за дребни предмети, като много от тях не са видими. Особено приятно е „тайното“ отделение зад панела за управление на климатичната инсталация и дълбокото хладилно отделение под поставките за чаши.
Винаги с двойно задвижване
И въпреки целия този лукс Discovery си остава високопроходим автомобил. Може да преодолява водни препятствия с дълбочина до 90 сантиметра (с 20 см повече от досега) и да тегли ремаркета с тегло до 3,5 тона. Двигателите са с мощност от 180 до 340 к.с. и винаги са комбинирани с двойно задвижване. Новия Discovery ще бъде въведен на пазара в началото на 2017 година, базовата цена ще е около 100 000 лева.