2022
На това му се казва истински Jeep: с голям боботещ V8, дебели МТ-гуми и пакет Rubicon, с който нито едно офроуд предизвикателство няма да ви се опъне. Никой друг модел от актуалната гама на марката в момента не се доближава до легендата CJ-7 от 70-те и 80-те години колкото този тук – Wrangler Rubicon 392. Цифрата накрая означава работния обем в кубически инчове и напомня на легендарния 6,4-литров „осмак“ Hemi 392, с който Chrysler се превърна в страшилище по драг състезанията.
Wrangler 392 е стандартен модел за САЩ, който обикновено се продава на цена, значително над базовата. В Европа обаче марката, която вече е част от концерна Stellantis, не предлага на клиентите си Wrangler-a V8, тъй като неговите високи вредни емисии биха довели до глоби за СО2.
Ето защо Wrangler се предлага само като хибрид с 2-литров турбобензинов двигател. Дори V6 дизелът е запазен само за скъпия пикап Gladiator. Бензинов V6 или V8? Такъв вариант ще можете да откриете единствено като употребяван.
Palmo Mobil Performance внася V8 Wrangler-а в Германия
Компанията, внесла V8 Wrangler-а, който тествахме в Германия, е със седалище в града Меле, разположен близо до Оснабрюк, и се нарича Palmo Mobil Performance. Името Palmo е познато добре на почитателите на кемпери.
Основателят на фирмата Оливър Палмовски идва от семейна компания, чийто бизнес започва с центрове за кемпери в Билефелд и Магдебург. През 2010 г. Палмовски основава клон на фирмата, който се занимава с продажба и тунинг на спортни автомобили и екзотични автомобили в Меле – където се продава и нашият Jeep.
Гумите MT от BF Goodrich допринасят значително за пътния просвет от 262 мм. Прави впечатление, че те са сравнително тихи – т.е. не са от онези офроуд гуми, които издават при движение със 100 км/ч звук като на излитащ самолет.
Сигурно очаквате, че двигателят Hemi се държи като при Muscle Car – създавайки усещане за свръхпотентен и със звук като от ада. В интерес на истината, този 6,4-литров атмосферен двигател е класическа американска машина с централен разпределителен вал, повдигачи и хидравличeн реглаж на клапаните, комбиниран с модерни решения като например променливо газоразпределение (VVT).
Rubicon прави впечатление на тежък и солиден при шофиране
Боботещият приятно за ухото „осмак“ разполага с мощна тяга, но сякаш ви подтиква по-скоро да се насладите на „круизването“, а не да го пришпорвате. При 100 км/ч коляновият вал прави по 2000 об/мин – подобно на дизел. Когато натиснете педала, машината реагира с леко забавяне, но след това вдига оборотите с много по-голяма охота от стария 8-цилиндров агрегат на AMC в CJ – и пулсира като спортен V2 мотоциклет.
Всичко в този автомобил се усеща тежко и солидно – Wrangler-ът е нещо като Harley-Davidson Electra Glide на четири колела. Ако цените автомобили с визия, която сякаш казва „ще изкара вечно“, този модел ще спечели сърцето ви.
Тестваният от нас Wrangler Rubicon 392 базов струва около 260 000 лева с електрически сгъваем покрив. За специалното издание на Palmo RockStar RSX клиентът трябва да подготви допълнително още 90 000 лв. Почти половината от тази сума е за кожения салон в цвят Mandarine със специални шевове и лога.
Продължете на следващата страница