Този Volkswagen разтуптява сърцата (TECT)


14
мар.
2021

Леле, на това му се казва „Уау“ ефект! Цяла паралелка четвъртокласници започва да възкликва и да сочи с пръст, докато преминава покрай Volkswagen Arteon Shooting Brake. А още не са видели задницата! Комбито, решено в разтуптяващ сърцата цвят Kings Red металик, е магнит за погледите – не само на малки, но и на големи. Футуристичните стопове, линията на страничните прозорци, както и „радиаторната решетка“, заемаща почти цялата предница и навлизаща дори в LED-фаровете заявяват смелостта на хората от Волфсбург да вкарат максимална част от концепцтуалните дизайнерски елементи в най-елегантния си нов модел.

LED-ивица преминава по цялата широчина на предницата

Но с ръка на сърцето си признавам, че този Volkswagen ме „грабна“ с друга своя отличителна черта: разточителното място отзад. По-дългото с 5 см междуосие спрямо Passat определено си казва думата – тъй като на втория ред можете да кръстосате крак връз крак и се радвате на порядъчно пространство за главата. Всъщност мястото е толкова щедро, че ако ви се наложи, сравнително лесно ще можете и да повиете пеленаче.

Интериорът е приятен микс от дигиталния и аналоговия свят, дигиталният кокпит е сериен

Най-изисканият Volkswagen демонстрира и „джентълменски“ обноски по отношение на околната среда: 2-литровият дизел с 200 к.с. и 400 Нм при нашия тестови автомобил използва система с два катализатора и двойно впръскване на AdBlue. И макар че предшественикът с 240 конски сили и два турбокомпресора беше „пенсиониран“ след фейслифта на Arteon, и тук нямаме причина да се оплакваме от липса на тяга. А и 7,4 сек за ускорението 0-100 км/ч при семейно комби са много прилично постижение. И въпреки това: дали няма да има клиенти, които ще се зарадват на 3.0 TDI под предния капак?

При свалени седалки под електрическия заден капак разполагате с обем 565 до 1632 л – или с около 100 л по-малко, отколкото при Passat Variant

Въпреки порядъчните размери (дължина почти 5 м) благодарение на прецизното си кормилно управление Arteon Shooting Brake се държи прекрасно при динамично шофиране по завои. Но неговата „зона на комфорт“ в най-голяма степен е магистралата. Там дори с 19-цоловите си джанти автомобилът поглъща уверено неравностите заради дългото междуосие, а опционалният пакет (425 лв.) с акустични стъкла и по-добра шумоизолация прави автомобила порядъчно тих. От друга страна, 7-степенната DSG-трансмисия гарантира намаляване на разхода, а 66-литровият резервоар – голям пробег. В смесен цикъл се пригответе за разход около 7,5 л/100 км.

Задните светлини с отделни модули изглаждат досущ като при прототип – и са зверски шикозни.

Консумацията на гориво надали ще ви притеснява с оглед на покупната цена: нашият тестови екземпляр струваше почти 90 000 лева – с екстри за 8000 лева и осигуряващото прекрасно сцепление двойно задвижване. Но спокойно. Базовата модификация 1.5 TSI със 150 к.с. и 6-степенна ръчна трансмисия излиза 55 876 лв. Така че тази апетитна задница може да ви излезе и доста по-изгодно…

ИЗВОД

Ако сте почитатели на дискретната елегантност, Arteon Shooting Brake не е за вас – защото всички ще обръщат глави след него. А бляскавата фасада (почти) не отнема от най-практичното нещо в този модел: разточителното пространство. Всичко това обаче има своята (висока) цена.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цилиндъра, турбодизел, отпред напречно Работен обем 1968 см3 • Мощност 147 кВт (200 к.с.) при 5000 об/мин Макс. въртящ момент 400 Нм при 1750-3500 об/мин • Задвижване двойно/7-степ. DSG-трансмисия Д/Ш/В 4866/1871/1462 мм Тегло (празен) 1726 кг • Багажник 565-1632 л • 0–100 км/ч 7,4 сек • Макс. скорост 230 км/ч Разход 5,8 л дизел • Емисии CO2 152 г/км • Цена: oт 77 065 лв.

Още по темата