Този SUV връща ток! (ТЕСТ)


18
дек.
2020

Повечето производители на автомобили разбират под „фейслифт“ козметични промени отпред (напр. LED-фарове), малко модификации отвътре (най-често по-модерна мултимедия), както и някой друг нов цвят и нови джанти. В Mitsubishi обаче възприемат нещата малко по-различно. Японците не само освежават своето SUV купе, но и го модифицират под ламарините. Eclipse Cross сега е с дължина 4,55 метра – с 14 сантиметра повече, отколкото досега, и ще бъде на пазара от следващата пролет – като plug-in хибрид. Догодина „трите рубина“ очакват 30 процента от продадените им автомобили да бъдат със зареждане от контата.

С фейслифта идва и plug-in хибридът

Но да се върнем на Eclipse Cross. От Mitsubishi са оформили SUV-купето да изглежда по-динамично отпред и са изпратили в пенсия разделеното на две части задно стъкло отзад. Автомобилът изглежда много по-елегантно, но при качването отзад отново ще се налага да навеждате глава и да бъдете гъвкави. Ние тествахме прототип, т.е. конструкторите още имат време да работят по някои дребни детайли, така че например задният колан да не дрънка върху пластмасата на С-колоната. Твърдата пластмасова облицовка в багажника (податлива на надраскване!) обаче ще бъде запазена, както и отделението в централната конзола, което се оказва твърде малко за голям смартфон.

Широкообхватен фейслифт: предната и задната част на Eclipse Cross са нови, моделът е пораснал и по отношение на дължината.

Но нека не гледаме на Eclipse Cross през премиум призмата, трябва да оценим всичките му предимства, към които спадат: винаги задвижване на четирите колела, защото в допълнение към 2,4-литровия двигател с 98 к.с. работят и два електродвигателя – с 82 к.с. отпред и с 95 к.с. отзад, което гарантира системна мощност 188 к.с. И пробег от 61 км изцяло на ток в ежедневието.

Toва Mitsubishi може да отдава електричество и на дома ви

Зареждането се извършва в две посоки и именно тук става интересно, защото Mitsubishi  използва своето голямо ноу-хау при Plug-in хибридите. Батерията се зарежда за четири до шест часа на домакински контакт, а от станцията за бързо зареждане – за 25 минути до 80 процента. И сега идва черешката на тортата, защото зареждането е двупосочно! Ако зареждате вашето Mitsubishi със слънчева енергия у дома и имате подходящия Wallbox, можете да черпите електричество от автомобила през нощта. Да, от автомобила! Така Eclipse Cross се превръща в нов приятел на дома. Особено с оглед на факта, че вози добре и е приятен за каране, а и като цяло много за парите си. Intro Edition (за Германия) има 18-цолови алуминиеви джанти, LED, отопляеми седалки навсякъде, автоматичен климатик, функция за отопление и охлаждане на неподвижния автомобил, а навигационната система TomTom ще може да се управлява. Цената на модела е 45 390 евро, но Mitsubishi ползва екологичния бонус, т.е. цената пада с 9000 евро до 36 390.

Съхранение на енергия: Eclipse Cross работи като батерия, когато е свързан към подходящ контакт.

Извод: Eclipse Cross предлага добри технологии в атрактивна обвивка. Като мобилна система за съхранение на енергия за дома този модел се оказва изключително атрактивен.

Технически данни Mitsubishi Eclipse Cross Plug-in-Hybrid • Двигател: четирицилиндров, с турбо, отпред напречно (98 к.с.), електродвигатели отпред (82 к.с.) и отзад (95 к.с.) • Системна мощност: 138 кВт (188 к.с.) • Задвижване: 4х4, с автоматично управление • Капацитет на батерията: 13,8 кВтч • Дължина/широчина/ височина: 4545/1805/1685 мм • Тегло: 2008 кг • Обем на багажника: 359-1108 л • 0-100 км/ч: 10,9 сек • Макс. скорост: 162 км/ч • Разход: 1,8 л А95 Н, 19,3 кВтч/100 км (NEDC) • CO2 емисии: 41 г/км • Пробег на ток: 61 км • Цена: от 90 000 лв. (за Германия)

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >