Този Stelvio е вкусен

Да, това е истинска Alfa! Stelvio е първият SUV на марката, като с дължината си от 4,69 м предизвиква BMW X3

1107
2017

ALFA ROMEO! Тези две думи карат хората да настръхват. Както и лигите ни да потекат. През последните години при италианците не се случваше почти нищо, но Alfa е жива! Първо се появи приказно красивата Giulia, а сега върху нейната база и SUV-ът. Stelvio е дълъг 4,69 метра, тоест с 4 см по-дълъг от Giulia, но в него седиш по-високо. Alfa се прицелва в BMW X3! С какво? С динамика!
Тестовата писта на Bridgestone в Италия, слънцето се усмихва, ние също. Влизаме със 150 км/ч в завоя, натискаме за кратко спирачката, после лявото перо зад волана – веднъж, два пъти, три пъти – даваме газ в завоя, превключването на предавките става светкавично бързо. Хора, седим в 1,7-тонен SUV!

Тези внушителни ауспухови тръби! Задницата на Stelvio ни пита: искате ли да се състезаваме?

Е добре, той разполага с 280 к.с. от 2-литров 4-цилиндров бензинов агрегат, но автомобилът не демонстрира никакво накланяне, жаден е за завои, а от двете му крайни ауспухови тръби излиза онзи дрезгав глас, който те кара да даваш газ, докато ти се завие свят. Благодаря, Alfa.

Мониторът на навигацията е широк, но и прекалено нисък.

След пистата караме автомобила по разбитите пътища на юг от Рим, в комфортен режим на движение Stelvio поглъща умело всякакви неравности, макар и с 20-цолови джанти. Това, което мнозина почитатели на автомобилите не знаят, е, че Stelvio вече се предлага на пазара – версията с бензинов мотор и 280 к.с. струва 100 000 лв. 8-степенната автоматична трансмисия на ZF винаги е серийна, както и двойното задвижване.

Лакът по решетката се рони.

По белия ни тестови автомобил откриваме някои обичайни странности на Alfa – например някои фуги, в които ще поберете портфейла си. От Alfa казват: моделът е от предварителна серия, ще бъде подобрен. Или пък щората в багажника, която се вади доста сложно и драска пластмасовата облицовка, а освен това си няма място в двойния под на багажника. От Alfa казват: благодарим за съвета. Не, ние ви благодарим. За този SUV Al dente, който внася различен вкус в супата на Audi-BMW-Benz. Дали атаката към X3 ще бъде успешна? Ще тестваме. Дотогава ще даваме малко газ на пистата. Ех, Alfa. That’s Amore!

Фугите са прекалено големи. Освен това: щората в багажника се демонтира трудно и не може да се прибере в пода на багажника, задната облегалка не се сгъва дистанционно.

ALFA КОПИРА КОНТРОЛЕРА НА BMW
Въртящият се/натискащ се превключвател при Alfa изглежда като iDrive контролера на BMW – липсват обаче бутоните за директно управление на аудиосистемата, навигацията и телефона. При навигационната система Alfa залага на TomTom, но мониторът е прекалено малък, управлението й – прекалено сложно и неясно.

Извод

За щастие точно този автомобил ни липсваше! Stelvio е Alfa Romeo сред SUV-овете. Не е перфектна, липсва ни любовта към детайла и от Alfa трябва да подобрят качеството. Но по време на теста сърцето ни се напълни! Не сме вярвали, че един SUV от среден клас може да бъде такъв майстор на завоите. Нашите почитания, Alfa!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин