Този Opel Cascada разполага с въздушно окачване от Mercedes, екран от Tesla и 421 к.с.

3009
2021

Ако искате да шофирате екзотичен автомобил, не е нужно да си купувате суперспортен модел за шестцифрена сума. Това е поситижимо и с Opel, както доказва германецът Мартин Етенсбергер със своята Cascada. Кабриолетът от Рюселсхайм е по-рядък от някои модели на Porsche, според данните на KBA от модела в родината на Гьоте между 2012 и 2019 г. са регистрирани само 15 952 екземпляра. Един от тях пада от ремаркето още като нов – а впоследствие е купен от Етенсбергер на изгодна цена ударен. Вместо просто да възстанови автомобила, 40-годишният мъж използва машината за широкообхватен тунинг проект. С OPC-техника, 421 к.с. и задвижване на четирите колела, кабриолетът ще се бори за наградата Tuning Trophy Germany.

Максимална скорост 275 км/ч

При тази Cascada няма как да не започнете с техниката под ламарините, защото тя е най-важният акцент. 2,8-литровият V6 турбодвигател под капака идва от Insignia OPC. Вместо 325 к.с., благодарение на турбокомпресора от Vmax Sued, по-големи дюзи, интеркулер и изпускателна система с метален катализатор, сега откритият Opel генерира над 480 к.с. 421 к.с. и 580 Нм въртящ момент достигат до колелата. 4х4-системата с блокажи и усиленият съединител също идват от Insignia. Според документите за регистрация на автомобила максималната скорост е 275 км/ч, но вероятно тази Cascada ще може да вдигне и повече.

Вместо стандартния четирицилиндров агрегат в тази Cascada работи V6 от Insignia OPC, който е „напомпан” c 421 к.с.

Mонтирано e въздушно окачване от TA Technix – направено по индивидуален проект с въздушни възглавници от Mercedes. Спирачките са комбинация от компоненти на Insignia OPC и Chevrolet Camaro. Джантите са 20-цолови Tomason TM17.

Компоненти по каросерията от Astra OPC и Audi A5

Етенсбергер не използва готови компоненти и за оптичния тунинг – просто защото такива за Cascada няма. Спойлерът под предната броня е модифицирана част на JMS и всъщност е разработен първоначално за Astra OPC. Има и адаптирани прагове Ingo Noak, както и задна броня от Astra OPC. В допълнение, калниците са „раздути”, за да се поберат в тях големите колела. Капакът на багажника е получил електрически управляем спойлер от Audi A5 Coupé. В товарния отсек е монтирана Hi-Fi система, комбинирана с екрани.

Задната броня идва от Opel Astra OPC, а електрически регулируемият заден спойлер – от Audi A5 Coupé.

Moдифицирани седалки тип „корито“ от Astra OPC

В интериора е поставено таблото на Insignia OPC, комбинирано с Head Unit (инфотейнмънт система) на Tesla и препрограмиранo дигитално табло от новата Insignia. Седалките (предните тип „корито“ и задната) идват от Astra OPC, като предните разполагат с опции за електрическо регулиране, охлаждане и въздушни възглавници. Етенсбергер не разкрива колко пари е „налял“ в своята Cascada. Казва единствено, че одобренията от TÜV му стрували 5-цифрена сума в евро.

Цялото табло e от Insignia OPC. Седалките са от Astra OPC – но преправени.

Още по темата


Notice: Undefined index: usedTag in /home/autoupsw/public_html/wp-content/themes/autobild/sidebar.php on line 3
Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/autoupsw/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427