Този Mercedes CLK е приозведен само два пъти

1510
2025

Mercedes CLK Carlsson CM60 RS е произведен само два пъти. Единият от двата екземпляра е обявен за продажба – по-изгодно от очакваното!

В сравнение с този специален Mercedes CLK, дори хомологираният модел CLK GTR е масова стока. Докато от версията за нормални пътища на CLK GTR са произведени между 25 и 27 екземпляра, има само два Carlsson CM60 RS. Един от двата автомобила в момента е обявен за продажба!

Ултра-редкият CM60 RS се предлага от нидерландския дилър на луксозни автомобили „Auto Leitner“, известен с ексклузивната си селекция от модели. CM60 RS обаче е нещо като екзотика сред екзотичните екземпляри – и отличен пример за тунинг от 2000-те години.

На автомобилното изложение в Париж през 2001 г., към момента фалиралите специалисти на тема Mercedes Carlsson представят CM60 RS, хардкор-версия на тогавашния Mercedes CLK от серия 208. Става дума за пълна преработка. Отвън, бодикитът и многокомпонентните 18-цолови джанти предизвикват фурор, но истинският акцент е радикалният интериор.

Клетка срещу преобръщане вместо задна седалка

Затова задната седалка е незабавно премахната и заменена с клетка срещу преобръщане, а водачът и пътникът отпред седят в седалки тип „корито“, тапицирани с кафява кожа, както и голяма част от останалата част от интериора. Макар че това може да не е необичайно за повечето тунинг компании днес, в началото на 2000-те години не е нещо, което се разбира от само себе си – особено за Mercedes.

Показаният тук CM60 RS обаче не е толкова радикален, колкото шоу-автомобилът. Задната седалка е оставена на мястото си, както и удобните кожени седалки. Въпреки това Carlsson покриват целия интериор със светлокафява кожа и алкантара. Панели на вратите, поставката над багажника, таванът и сенниците са покрити с алкантара, докато арматурното табло, седалките, воланът, кормилната колона са тапицирани с фина кожа. Малко карбон по волана и централната конзола допълва интериора. Централният подлакътник е с надпис „CM60 RS 1 от 2“.

V8-двигател с работен обем от 6,0 литра

Общото между двете разработки е атмосферният V8-двигател. Поглед под капака обаче разкрива, че Carlsson няма много общо със серийния CLK. Популярният двигател M-113 на CM60 RS е с работен обем от шест литра и разполага с 405 к.с. и над 600 Нм максимален въртящ момент. Трансмисията е петстепенна автоматична, а задвижването – задно.

В зависимост от източника, посочените данни за мощността леко варират, но във всеки случай са впечатляващи: Carlsson посочва максимална скорост от 285 до 290 км/ч и време за спринта от 0 до 100 км/ч  от 5,0 до 5,2 секунди. Стойностите са значително по-добри от тези на тогавашния топ модел CLK 55 AMG с 347 к.с.

Това е цената на CM60 RS

Показаният тук CM60 RS, произведен през 2001 г. е с пробег от само 33 270 километра и е – поне според снимките в обявата – в абсолютно перфектно състояние. Например, праговете на вратите са защитени с фолио, за да бъдат предпазени от надраскване.

Произведеният само два пъти CM60 RS струва 139 000 лв., което звучи като справедлива цена, предвид редкостта му. Истината обаче е, че точно този автомобил в миналото се продаваше от германския специалист на тема Mercedes Marc Luca Automobile.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин