2024
Този Mercedes C-класа е навъртял почти 600.000 километра за последните 15 години и изобщо няма намерение да излиза в пенсия. AUTO BILD разказва историята на Benz-а маратонец
Aко си търсите надежден в дългосрочен план автомобил на старо, рано или късно ще стигнете до Mercedes C-класа. Това беше доказано и от нашия продължителен тест на Mercedes C 180 Kompressor, пенсиониран през миналата година след повече от половин милион изминати километра. Много подобен на него екземпляр, също регистриран в Германия, вече задмина „нашата“ C-класа и скоро ще достигне 600.000 километра.
Таблото на този C 180 Kompressor (W 204) в момента отчита 573.374 километра. „Може да мине още доста“, казва собственикът на автомобила Клаус Ян. По време на дълго пътуване до Осло мъжът забеляза, че километражът имал отклонение от около 1,25 процента. Така че действителният пробег вече вероятно е над 580.000 километра.
C-класата е струвала 54.000 лева преди 15 години
C-класата с първа регистрация на 21 юли 2009 г. е притежание на Ян от около 15 години. Собственикът придобива Benz-а втора ръка по програмата Junge Sternе за 27 хил. евро (ок. 54 хил. лева) на 16 юли 2009 г. С оглед на внушителния пробег, изминат през последните 15 години, тази цена изглежда повече от добра. А C-класата се оказала изгодна и поради други причини. Със среден разход под 6 литра на 100 километра Mercedes-ът бил изключително икономичен.
Естествено, по него се е наложило да бъдат направени някои инвестиции: само за смените на маслото на всеки 15.000 километра са дадени над 6600 лв. Най-скъпият ремонт, направен през юни 2015 г., е бил смяната на ангренажната верига на 154.634 километра. Оттогава новата ангренажна верига изпълнява перфектно своята функция – цели 425.000 километра!
Ще продължи да се движи, докато си заслужава от финансова гледна точка
С няколко дребни ремонта C-класата наскоро без проблем минава технически преглед. Според доклада на TÜV автомобилът имал нужда от нови биалети и ново каре на кардана (хардишайба). Проверяващите са имали критики и по отношение на ръждясалата ръчна спирачка и лекия луфт на волана (в допустимите норми). Ремонтните разходи, в т.ч. и за прегледа пред TÜV и теста за емисии, възлизали на около 950 евро (ок. 1900 лева). Предвид пробега и възрастта на С-класата това е напълно оправдано.
Ето защо собственикът иска да продължи да ползва своя Mercedes C 180 Kompressor дълго време. „Ще карам автомобила, докато бъде рентабилно да го ремонтирам“, обяснява той решително.