AUTO BILD България / Този Lexus атакува А6 и Серия 5!

Този Lexus атакува А6 и Серия 5!


7
февр.
2019

Дължина около 5 метра, впечатляващ дизайн, щедро оборудване и модерна техника: целта на новия Lexus ES е пределно ясна – атака на германския висок клас. Редом с луксозния LS 400, ES е първият модел на благородната марка на Toyota, лансирана през 1989. До момента ES е пуснат в седем поколения, като последното е първото за европейския пазар. Иначе в Северна Америка моделът се радва на много добри продажби от дълги години.

ES няма причини да се крие от германската конкуренция – размерите му са впечатляващи, а дизайнът излъчва индивидуалност. По отношение на интериора Lexus също следва свой собствен път. Приятно „разпиляният“ кокпит всъщност е доста елегантен и с качествена изработка. Управлението на мултимедийната система с тъчпада изисква свикване. Пространството в купето е повече от достатъчно, а добре оформените седалки гарантират върхов комфорт. В задната част ще се насладите на много място за краката, единствено това за главите е леко ограничено заради спускащата се линия на покрива. Багажникът е с обем 454 литра.

ES разполага с най-новата модификация на хибридната система на Toyota. В нея се включват 2,5-литров 4-цилиндров мотор със 178 к.с., електродвигател с 88 кВт (120 к.с.), нова трансмисия, никел-металхидридни батерии и управляваща електроника. Системната мощност е 160 кВт (218 к.с.) и благодарение на нея Lexus-ът ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,9 сек и достига максимална скорост 180 км/ч. По данни на производителя разходът е 4,4 л/100 км. Още при първото тестово шофиране усещаме, че хибридната система е по-добра от преди, най-вече реакциите при подаване на газ са по-спонтанни, отколкото при досегашните хибридни системи на Toyota.

Tака задвижваният посредсдтвом предните колела ES се движи съвсем успокояващо. Ясно е, че при по-висока скорост 4-цилиндровият мотор става малко шумен, но не и прекалено натрапчив в акустично отношение – японците са се постарали при шумоизолацията. Цените на ES 300h за България стартират от 97 950 лв.

Технически данни на Lexus ES 300h • Двигател: 4-цил. редови, отпред напр. (по цикъла на Аткинсън) + електромотор • Работен обем: 2500 куб.см • Системна мощност 160 кВт (218 к.с.) • Задвижване: предно, безстепенна автоматична трансмисия • Д/Ш/В 4975/1865/1445 мм • Тегло: 1680 кг • Обем на багажника: 454 л • 0-100 км/ч за 8,9 сек • Макс. скорост: 180 км/ч • Разход: 4,4 л А95 Н • Емисии СО2: 100 г/км

Извод

ES има идеални шансове да се бори с германската конкуренция на европейския пазар. Хибридното задвижване, впечатляващият дизайн и високото качество на изработка ще пренасочат много кандидат-купувачи на „свещената тройка“ към шоурумите на Lexus.

Още по темата

Card image cap
Qoros 3 Hatch: този „китаец“ не е „евтинджос“!

21
дек.
2016

Този модел разбива предразсъдъците: Qoros 3 Hatch ни „грабна“ с доброто качество на материалите и просторното купе. А при движение е и много тих!

Card image cap
Fendt 1050 Vario: S-клас с редосеялка

22
мар.
2016

Модерните селскостопански машини са оазиси на комфорта за полето. AUTO BILD тества развиващия 500 к.с. Fendt 1050 Vario – най-мощния сериен трактор!

Card image cap
100 000 километра с Hyundai i40 Kombi

5
юни
2017

Kopeйцume се учаm бързо u cmaвam все пo-дoбpu. Голямоmо uм kомбu се пpeдcmaвu много убедumелно в пpoдължumeлнuя mecm

Card image cap
Lexus GS: големият непознат

6
апр.
2016

В Германия този модел не е много разпространен. Първи впечатления от 450h

Card image cap
Renault Mégane R.S.: ракета в компактния клас

12
февр.
2018

Със съкращението R.S. Renault ни обещава върхово удоволствие от шофирането. На традицията не изневерява и най-младият член на „династията“ – Mégane R.S. Ние го тествахме – на лимита

Card image cap

В последния брой:

Архив >