AUTO BILD България / Този Lexus атакува А6 и Серия 5!

Този Lexus атакува А6 и Серия 5!


7
февр.
2019

Дължина около 5 метра, впечатляващ дизайн, щедро оборудване и модерна техника: целта на новия Lexus ES е пределно ясна – атака на германския висок клас. Редом с луксозния LS 400, ES е първият модел на благородната марка на Toyota, лансирана през 1989. До момента ES е пуснат в седем поколения, като последното е първото за европейския пазар. Иначе в Северна Америка моделът се радва на много добри продажби от дълги години.

ES няма причини да се крие от германската конкуренция – размерите му са впечатляващи, а дизайнът излъчва индивидуалност. По отношение на интериора Lexus също следва свой собствен път. Приятно „разпиляният“ кокпит всъщност е доста елегантен и с качествена изработка. Управлението на мултимедийната система с тъчпада изисква свикване. Пространството в купето е повече от достатъчно, а добре оформените седалки гарантират върхов комфорт. В задната част ще се насладите на много място за краката, единствено това за главите е леко ограничено заради спускащата се линия на покрива. Багажникът е с обем 454 литра.

ES разполага с най-новата модификация на хибридната система на Toyota. В нея се включват 2,5-литров 4-цилиндров мотор със 178 к.с., електродвигател с 88 кВт (120 к.с.), нова трансмисия, никел-металхидридни батерии и управляваща електроника. Системната мощност е 160 кВт (218 к.с.) и благодарение на нея Lexus-ът ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,9 сек и достига максимална скорост 180 км/ч. По данни на производителя разходът е 4,4 л/100 км. Още при първото тестово шофиране усещаме, че хибридната система е по-добра от преди, най-вече реакциите при подаване на газ са по-спонтанни, отколкото при досегашните хибридни системи на Toyota.

Tака задвижваният посредсдтвом предните колела ES се движи съвсем успокояващо. Ясно е, че при по-висока скорост 4-цилиндровият мотор става малко шумен, но не и прекалено натрапчив в акустично отношение – японците са се постарали при шумоизолацията. Цените на ES 300h за България стартират от 97 950 лв.

Технически данни на Lexus ES 300h • Двигател: 4-цил. редови, отпред напр. (по цикъла на Аткинсън) + електромотор • Работен обем: 2500 куб.см • Системна мощност 160 кВт (218 к.с.) • Задвижване: предно, безстепенна автоматична трансмисия • Д/Ш/В 4975/1865/1445 мм • Тегло: 1680 кг • Обем на багажника: 454 л • 0-100 км/ч за 8,9 сек • Макс. скорост: 180 км/ч • Разход: 4,4 л А95 Н • Емисии СО2: 100 г/км

Извод

ES има идеални шансове да се бори с германската конкуренция на европейския пазар. Хибридното задвижване, впечатляващият дизайн и високото качество на изработка ще пренасочат много кандидат-купувачи на „свещената тройка“ към шоурумите на Lexus.

Още по темата

Card image cap
Първи тест на хибридната Kia Niro

17
май
2016

Кросоувър с хибридно задвижване – дали Kia Niro е моделът на бъдещето? Карахме го от Рюселсхайм до автосалона в Женева – при това възможно най-пестеливо

Card image cap
Новият Civic: от „космически кораб“ към „спортист“

8
ное.
2016

Honda Civic излезе в десетото си поколение – и за първи път за модела има турбобензинов двигател със 182 к.с. Дали турбото ще накара сърцето на нашия редактор да забие учестено. Ще разберете от нашия тест!

Card image cap
Правилният автомобил, погрешният двигател – новото BMW 220d Cabrio

15
сеп.
2017

Задно задвижване, покрив от плат - получилата наскоро фейслифт Серия 2 е истинска мечта. Но стига да беше и с бензинов мотор

Card image cap
Колко спортен е SUV-ът на Maserati?

10
мар.
2016

Maserati Levante има силни конкуренти: SUV-ът навлиза в територията на Audi, BMW, Porsche и Range Rover. Първи впечатления от Levante S с 430 к.с.!

Card image cap
100 000 км със Citroen C5 Tourer: „французин“ за пример

29
авг.
2017

Citroen по традиция е олицетворение на екстравагантността, финеса, хидропневматиката - но не и на надеждността. Със C5 нещата трябваше да се променят. Получило ли се е?

Card image cap

В последния брой:

Архив >