Този „Koenigsegg Jesko“ е с 1,8-литров двигател от Toyota!

1302
2025

Може и да не ви се вярва, но този Jesko бива задвижван не от оригиналния двигател с 1600 к.с., а от напълно стандартен задвижващ агрегат на Toyota. Вижте каква тайна се крие зад „суперспортиста“!

Какво е общото между марките Toyota и Koenigsegg? На пръв поглед: нищо! Но във Виетнам има Koenigsegg Jesko, който бива задвижван от двигателя на Toyota Corona. Както може би вече се досещате, това, което на пръв поглед изглежда като шведския суперспортен модел, струващ няколко милиона евро, в действителност е просто реплика. Но каква ли е причината тя да изглежда толкова близко до оригинала?

Екипът зад YouTube канала „NHẾT TV“ вече може да се похвали с доста реплики – на Bugatti, Pagani и Ferrari. А ентусиазираните им фенове винаги могат да проследят проектите във видеата. Създаването на подобието на Jesko, т.е. най-новият им проект, отнема десет месеца. Като изключим колелата и двигателя, почти всичко е „самоделка“!

Мощността е „малко“ по-ниска

На практика цялата конструкция е замислена спрямо двигателя. За съжаление, той не е легендарният V8 с работен обем 5 литра, невероятните 1600 к.с. и максимален въртящ момент от 1500 Нм, който позволи на шведския суперспортен модел да постигне рекордно време от 27,83 секунди за ускорение от 0 до 400 и обратно до 0 км/ч! Самоделна конструкция надали би била издържала на толкова брутална мощ…

Така че тунинг специалистите от канала NHẾT са се решили на „малко“ по-слаб силов агрегат. Изборът им пада върху 1,8-литров двигател със 125 к.с. oт Toyota Corona, който вероятно е купен само за стотина долара. Освен двигателя, за репликата са използвани и спирачките и трансмисията от японския масов модел.

А когато репликата на Koenigsegg е в спряло положение, двигателят не работи и не се приближавате твърде много до нея, за момент може да си помислите, че всъщност пред вас е един от 125-те екземпляра Jesko. Това вероятно се дължи на факта, че стоманената рама, върху която е изградена каросерията, е изцяло собствена разработка на студиото за реплики – и пропорциите отговарят точно на тези на оригиналния хиперавтомобил. А както можете да видите във видеото: мощността на старата машина от Toyota се оказва повече от достатъчна за дрифт!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин