Тунинг » Този Kadett изглежда като Testarossa

Този Kadett изглежда като Testarossa

0206
2022

Наистина ли култовите тунинг-специалисти от Koenig Specials са правили по-широки преработки само на модели на Mercedes и Ferrari, или също и на Opel? В момента на търг се предлага едно тяхно творение – Kadett GSi!

Koenig Specials е една от култовите тунинг-фирми на 80-те и 90-те години. Основаната от Вили Кьониг през 1977 г. фирма става известна с дивите си преработки на модели на Mercedes, BMW-, Ferrari- и Porsche, които междувременно са не само култови, но и доста скъпи.

Действително ли този Opel е дело на Koenig Specials? Става дума за обявен за продажба в Испания Opel Kadett GSi от 1987 г., който ще бъде продаден на търг. Според обявата разполагащият със 156 к.с. GSi е тунингован с бодикит от Koenig Specials три години след първата си регистрация.

Странното е, че не съществува информация за преработен с бодикит от Koenig-Specials Opel Kadett. С оглед на снимките преработката изглежда като дело на Schneider. Възможно е продаващите да не са наясно, че това не е работа на Koenig Specials.

Koenig Specials или Schneider?

Без значение, дали авторът на тунинга е Koenig Specials или Schneider: много малко неща напомнят на оригиналния Opel Kadett от 1987 г. Предната броня е със сплитер, предните калници са екстремно по-широки, а логото и надписите Opel са заличени. –

Гледан отстрани, този Kadett е наистина широк! Задните калници са доста издадени, с в предната им част има фалшиви вентилационни отвори в стила на Ferrari Testarossa – специалитет на Koenigs Specials, познат ни от преработките на SEC; такъв белег имат и бодикитовете на Schneider.

Задните джанти са с размер 13×15

Джантите на тунингования Opel са с размери 285/40 R 15 и 345/35 R 15. А подобаващ завършек на пакета дават

Фиксираното задно крило, задните светлини на Ascona и ауспуховата тръба. Тунингът продължава и във вътрешното пространство. Монтирани са спортни седалки с червени шевове, педали Sparco, прагове Sparco, постелки Sparco, скоростен лост с визия а ла карбон и спортен волан Momo.

Друго нещо, което не трябва да липсва при нито един тунингован модел от 90-те години, е аудиосистемата. В багажника на Kadett GSi има събууфери и крайно стъпало – „салатата” от кабели е безплатна.

Пробегът на този Kadett е 177.170 километра

Пробегът на 35-годишния Kadett е 177.170 километра. Любопитното е, че първият собственик, който е купил Opel-а през 1987 г. като нов и който го е тунинговал през 1990 г. с бодикита, е купил автомобила отново през 2017 г. Сегашният му притежател е купил GSi през 2020 г., пребоядисал го е и е монтирал четири нови гуми.

Цената на автомобила е малко над 20 000 евро

Колата обаче вече няма сервизна книжка, има и някои щети по бодикита, лакът е отчасти олющен, а таванът на купето е провиснал.  Тоест, купувачът не трябва да очаква перфектен автомобил.

В момента Opel-ът с оригинален 2,0-литров 16V двигател и 156 к.с.  се предлага за продажба на аукционната платформа catawiki.com. Най-високото предложение към 30-ти май е 4000 евро, но желаната цена е между 23.100 и 25.500 евро.

Дали този Kadett струва наистина толкова? Факт е обаче, че заинтересованите имат шанс, да се сдобият с частица от тунинг-историята. Може би действително се касае за преработен от Koenig Specials Kadett GSi!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ