Този Hyundai владее вълшебства!


28
май
2020

С ВЪЛШЕБСТВА или магия досега хората от Hyundai не са направили впечатление. При новия i10 обаче все пак са сътворили нещо вълшебно – малкият модел излиза извън представите на класа си и предлага нещо голямо. Началото е още при дизайна. При непроменена дължина от 3,67 метра сега i10 е по-широк и по-нисък с по два сантиметра, но пораснало е най-вече междуосието – с 4 см. Това се отразява добре на пропорциите. Ниско разположена решетка, възходяща странична линия, X-образна задна колона, солидна задница: звучи самоуверено, стабилно и всичко друго, но не и несериозно – както обикновено при малките автомобили.
Стилният кокпит също би могъл да бъде от друг, по-висок клас. Естествено вътре има твърда пластмаса, но поне е изработена много добре. Аналоговите уреди се четат добре, а скоростният лост е разположен удобно високо. 8-инчовият тъчскрийн се предлага от ниво на оборудване Trend, което включва също и Apple CarPlay и Android Auto, като навигацията се доплаща в пакет с камера за заден ход и телематични услуги. Наистина не звучи типично за толкова малък автомобил.

Дългият 3,67 метра i10 предлага изненадващо много място отпред и отзад

Следващото малко чудо е предлаганото място. i10 предлага изненадващо много място. Отпред така или иначе, но отзад възрастните седят съвсем прилично – стига да не са по-високи от 1,90 метра. Вместимостта на багажника е без промяна – 252 литра. Сигурно е случайно, но така минимално изпреварва VW Up (251 литра), а в Renault Twingo ще поберете само 188 литра.

От Hyundai не са надминали себе си единствено при моторите – 1-литров 3-цилиндров с 67 к.с. и 1,2-литров 4-цилиндров, и двата познати ни. На по-късен етап ще се появи и 1-литровият T-GDI. Тествахме 1,2-литровия със сега 84 к.с.: приличен агрегат без турбо и директно впръскване, който си върши работата чудесно в малкия Hyundai. Ако искате да сте бързи, ви трябват обороти. 5-степенната трансмисия превключва по-плавно от трудно влизащата предавателна кутия на предшественика. Все пак си представяме и шеста предавка.

Внушителна задница, сега товарният ръб е с 3 см по-нисък

Настройката не е вълшебство, а опит и знания. i10 е стабилен и спокоен, притежава добра управляемост и предлага най-добрия комфорт в класа. Всичко е много зряло. i10 излиза извън пределите на класа си с оборудването за сигурност, включващо серийните асистенти за аварийно спиране, за запазване на пътната лента, както и за внимание и за дълги светлини. Цените на новото i10 стартират от 22 000 лв. (за Германия) за 1-литровия вариант, а тестваният от нас 1,2-литров вариант струваше 31 400 лв. Звучи доста самоуверено, но при тези способности за извършване на вълшебства…

Възходяща странична линия, впечатляваща задна колона. Тестовият автомобил бе с 16-цолови джанти

ИЗВОД

Новият i10 се представя учудващо уверено. Предлага много място и много добро оборудване за сигурност и мултимедия. Тук малък е единствено форматът.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >