Този Golf е революционен


4
февр.
2020

ВОЛФСБУРГ НЕ Е ИЗВЕСТЕН КАТО купонджийски град. И въпреки това преди няколко седмици имаше грандиозно парти – Volkswagen показа 8-ото поколение на Golf пред около 600 гости. И за няколко часа германската провинция Долна Саксония се превърна в центъра на планетата. Поне на автомобилната.

Не можеше ли малко по-скромно? Не, Golf действително е важен. Всяка година в Германия се продават толкова бройки от компактния модел на Volkswagen , колкото автомобили от цялата гама на марката Opel. В цял свят са общо 800 000 екземпляра, а от 1974 година досега над 35 милиона автомобила Golf.

Стигаме и до новия. На външен вид Volkswagen действително поема по нов път – край на харесващия се на всички дизайн. Сега моделът е с ръбове и кантове, предницата е забита надолу към асфалта, а серийните фарове са LED (срещу доплащане матрични). Въпреки това новата муцуна няма да се хареса на всеки.

Дигиталният кокпит е сериен Повече няма да има Golf с аналогови уреди и бутони. На снимката е топверсията с 10-инчов монитор – серийният е с 8,25 инча диагонал. 10-инчовият дисплей пред волана е винаги на борда.

Пропорциите също са променени. Линията на прозорците е по-висока, а Golf изглежда клинообразен. Съотношението а ла много ламарина и малко стъкла прилича на Audi. Задницата е висока – все пак това е добре за аеродинамиката, която сега със стойност от cw 0,275 е сред най-добрите в класа.

Стигаме и до двигателите. Те са икономични (до 17 процента по-малък разход) и екологични (до 80 процента по-малко NOx при дизеловите мотори) – при Volkswagen заради скандала с вредните емисии това е многократно по-важно в сравнение с другите производители. А във Volkswagen са наистина сериозни. Като първия модел на Volkswagen новият Golf ще се предлага с пет хибридни варианта: три меки хибрида (eTSI) със 110, 130 и 150 к.с., при които двигателят с вътрешно горене е подпомаган от 48-волтова мрежа, както и с две Plug-in версии (eHybrid), които са с мощност 204 и 245 к.с. За пазарния старт още през тази година ще има още два варианта на мощността на новия 2-литров 4-цилиндров двигател със 115 и 150 к.с., с двустепенно впръскване на AdBlue, което ще осигури редуцирането със 17 процента на разхода на гориво в сравнение с актуалния модел. На по-късен етап – така обещават от Volkswagen – ще се появят и други двигатели с мощност над 300 к.с. Това означава, че GTI и Golf R имат бъдеще.

Може всичко: да пише, да разбира жестове, да говори – управлението на кокпита на Golf поставя нови мащаби в класа

Фина шлифовка – нека обаче стигнем и до най-революционното при новия Golf: кокпита. Още базовата версия ще се сбогува с аналоговите уреди. Пред волана винаги ще има дигитални уреди (10,15-инчов монитор), като единствено функционалността и скоростта на изчисляване ще различават отделните нива на оборудване. В средното ниво получавате серийно 8,25-инчов монитор, а срещу доплащане – 10-инчов. От Volkswagen са свързали всички системи с Online Connectivity Unit, тоест Golf постоянно е в интернет.

Превключвател за светлините? Сега изглежда така и служи вече също и за подгряване на фаровете

От Volkswagen са работили дълго по концепцията, така че всеки, който се справя със смартфон, няма да е затруднен. Можете да управлявате чрез допир, жестове и гласови команди – подпомагани от новите слайдъри пред монитора, чрез които можете да настройвате температурата и силата на звука. Подобен слайдер има и за управлението на плъзгащия се покрив – по-лесно просто няма как да бъде.

От Volkswagen са пенсионирали автомобилния ключ – Golf може да бъде отключван със смартфон. Дори за стартиране не ви е нужен класически ключ. Партито на компактните модели на концерна Volkswagen продължава: през март в Женева с Audi A3 и Seat Leon.

Още по темата