Този Ford държи на думата си


8
ное.
2019

ЕДНО ОТ НАЙ-СТАРИТЕ ПРАВИЛА при покупка на употребяван автомобил гласи: „Каквото не е монтирано, не може да се счупи.“ Всеки го е чувал и важи с пълна сила за някои автомобили, например за Ford Kuga от второ поколение. Което не означава, че компактният SUV на Ford е лош автомобил, дори напротив. Представеният през 2012 година и произвеждан във Валенсия, Испания, модел се радва на успех и популярност. Широката гама от двигатели, достатъчното място в интериора и типичното за Ford добро и динамично окачване привличат много клиенти. Това важеше и за нашия 2.0 TDCI, който стартира продължителния си тест в редакцията на AUTO BILD през лятото на 2014 година.

EcoBoost двигателят развива 150 к.с. Достатъчно за всекидневието. Но при тежко натоварване 1,5-литровият мотор достига до границите на възможностите си.

С автоматична трансмисия, двойно задвижване и мощен дизелов двигател със 163 к.с. той бързо се превърна в любим автомобил за дълги служебни пътувания. За съжаление при теста се оказа, че този Ford не е от най-издръжливите автомобили. Иначе сполучливата автоматична трансмисия с хидротрансформатор започна да превключва нервно напред-назад към края на теста, разхлаби се един болт на раздатката за двойното задвижване, а на двигателя не му стигаше въздух, което се дължеше на напълно запушените със сажди всмукателни канали. Ако тестът беше продължил, на този автомобил с Eвро 5 нямаше да му е лесно. Ford въведе първите дизелови двигатели за Kuga с Eвро 6 едва към края на 2014 година. За онези, които живеят в града и искат да задържат автомобилите си по-дълго, Евро 5 означава смъртна присъда, поне в Германия.

А къде беше онова…? Добра ергономия, объркващо управление с прекалено много бутони в Kuga

Затова просто да потърсим една Kuga като нашия тестов автомобил от Autohus? С механична скоростна кутия, предно задвижване и малък бензинов двигател? И да, и не. Downsizing моторчето се затруднява с тежката Kuga. При теглене на ремарке или при бързо шофиране по магистрали разходът се повишава до над 12 литра и повече на 100 километра. Другите дразнещи неща при това моделно семейство са сложното управление на системата Sync с прекалено малък дисплей, леко тракащото качество на изработка и евтините тапицерии и мокети в интериора. Но защо Kuga е толкова популярен въпреки тези недостатъци? Защото, от една страна, е сред отличниците пред TÜV, а от друга, защото ако внимателно се вгледаме в конкурентите, и те не са по-добри. Един добре поддържан Ford Kuga е добра покупка. Особено ако няма много екстри. Знаете правилото, нали?

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Jaguar XJ8 втора ръка: рисковият луксозен лайнер

2
сеп.
2017

Преди 18 години благородният "британец" е струвал 71 000 евро.

Card image cap
Maserati на цената на Golf

21
юли
2017

За 23 900 евро може да си купите нов Golf. Или употребявано Maserati Coupe с V8-мотор на Ferrari.

Card image cap
Opel Astra J: чудесна и като употребяван автомобил

25
дек.
2015

С четвъртото поколение на компактния бестселър Opel се завърна при старите добродетели. А сега, когато наследникът вече е на пазара, падат и цените

Card image cap
VW Bus T4 на старо: дори и старата любов ръждясва!

17
ян.
2018

VW Bus T4 следва предците си от дълги години. По отношение на цената и култовия статус. С напредване на възрастта се добавя и ръждата