Този Ford държи на думата си


8
ное.
2019

ЕДНО ОТ НАЙ-СТАРИТЕ ПРАВИЛА при покупка на употребяван автомобил гласи: „Каквото не е монтирано, не може да се счупи.“ Всеки го е чувал и важи с пълна сила за някои автомобили, например за Ford Kuga от второ поколение. Което не означава, че компактният SUV на Ford е лош автомобил, дори напротив. Представеният през 2012 година и произвеждан във Валенсия, Испания, модел се радва на успех и популярност. Широката гама от двигатели, достатъчното място в интериора и типичното за Ford добро и динамично окачване привличат много клиенти. Това важеше и за нашия 2.0 TDCI, който стартира продължителния си тест в редакцията на AUTO BILD през лятото на 2014 година.

EcoBoost двигателят развива 150 к.с. Достатъчно за всекидневието. Но при тежко натоварване 1,5-литровият мотор достига до границите на възможностите си.

С автоматична трансмисия, двойно задвижване и мощен дизелов двигател със 163 к.с. той бързо се превърна в любим автомобил за дълги служебни пътувания. За съжаление при теста се оказа, че този Ford не е от най-издръжливите автомобили. Иначе сполучливата автоматична трансмисия с хидротрансформатор започна да превключва нервно напред-назад към края на теста, разхлаби се един болт на раздатката за двойното задвижване, а на двигателя не му стигаше въздух, което се дължеше на напълно запушените със сажди всмукателни канали. Ако тестът беше продължил, на този автомобил с Eвро 5 нямаше да му е лесно. Ford въведе първите дизелови двигатели за Kuga с Eвро 6 едва към края на 2014 година. За онези, които живеят в града и искат да задържат автомобилите си по-дълго, Евро 5 означава смъртна присъда, поне в Германия.

А къде беше онова…? Добра ергономия, объркващо управление с прекалено много бутони в Kuga

Затова просто да потърсим една Kuga като нашия тестов автомобил от Autohus? С механична скоростна кутия, предно задвижване и малък бензинов двигател? И да, и не. Downsizing моторчето се затруднява с тежката Kuga. При теглене на ремарке или при бързо шофиране по магистрали разходът се повишава до над 12 литра и повече на 100 километра. Другите дразнещи неща при това моделно семейство са сложното управление на системата Sync с прекалено малък дисплей, леко тракащото качество на изработка и евтините тапицерии и мокети в интериора. Но защо Kuga е толкова популярен въпреки тези недостатъци? Защото, от една страна, е сред отличниците пред TÜV, а от друга, защото ако внимателно се вгледаме в конкурентите, и те не са по-добри. Един добре поддържан Ford Kuga е добра покупка. Особено ако няма много екстри. Знаете правилото, нали?

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Фобии зад волана на автомобила

12
дек.
2017

Оказва се, че страховете на водачите от мостове, тунели, бързо шофиране по автомагистрали и всевъзможни други от подобен род са значително по-разпространени, отколкото се предполагаше досега. Разбира се, на страдащите може да им се помогне - стига те да потърсят помощта на специалист...

Card image cap
Употребявани автомобили: силните и слабите страни на Volvo V70

7
ян.
2017

Солидна шведска стомана – имиджът в дългосрочен план на Volvo засега се запазва почти ненакърнен. Volvo V70 също почти няма сериозни недостатъци

Card image cap
Как да монтираме теглич?

29
авг.
2016

Вашият автомобил не е оборудван с теглич? Няма проблем – при повечето модели ценната екстра може да бъде монтирана без сериозни усилия

Card image cap

В последния брой:

Архив >