Този ръбест всъдеход всъщност е Toyota RAV4


21
юли
2021

Прилича на американски офроуд-модел от 80-те години, но всъщност е чистонова Toyota RAV4. Най-шантавото творение Mitsuoka Buddy!

На пръв поглед този ръбест всъдеход може да бъде оприличен на олдтаймер. При внимателно вглеждане обаче се забелязва, че под каросерията се крие модерна техника. Това е дело на японската марка Mitsuoka, създала този SUV на базата на Toyota RAV4!

Мислите, че сте виждали всичко? Тогава погледнете този Mitsuoka Buddy. Японците представиха Buddy в края на 2020 г. и разбуниха духовете. Планираните 200 екземпляра бяха разпродадени само за четири дни. Половин година по-късно първите автомобили Buddy вече се доставят на клиентите.

Каква е тази марка Mistuoka? Всичко започва през 60-те години на миналия век с един автомобилен сервиз. Няколко години по-късно Mitsuoka вече вносител и търговец. Мечтата на основателя на фирмата Сусусмо Мицуока е да произвежда собствени автомобили – прави го от 90-те години. Бестселърът на японския лейбъл е Viewt – копие на Jaguar MKII на базата на Nissan Micra, продаден над 12 000 пъти в цял свят.

13 см по-дълъг от RAV4

Най-новото творение на японците е Mitsuoka Buddy. Офроудър, чийто дизайн е вдъхновен от пикапите на Chevrolet от 80-те/90-те години на миналия век. Ръбестата предница с разположени един върху друг фарове и внушителната хромирана решетка напомнят на Chevrolet Blazer или Tahoe. LED-дневните светлини осигуряват модерна нотка на модела.  За да бъде придаден завършек на ретро-визията предният капак и калниците на автомобила-донор на Toyota също са заменени. Задницата също е преработена, но с вертикалните си светлини прилича на модерен Cadillac, а не на модели на Chevrolet. Поставената хромирана броня изглежда малко не на място, а специално в зоната на задните колони Buddy-то не успява да скрие приликата си с базата на RAV4. С изключение на това преобразуването на офроудъра с ретро джанти и гуми за извън пътя е доста успешно. С дължината си от 4,73 метра той надвишава Toyota с цели 13 см.

В сравнение с екстериора, промените по вътрешното пространство не са чак толкова големи. Лейаутът на кокпита е запазен, а най-късно при поглед върху модерните уреди и тъчскрийна на централната конзола на всеки ще му стане ясно, че тук не става дума за автомобил от 80-те/90-те години на миналия век.  Все пак, за да има разграничаване от RAV4, седалките са тапицирани наново с различен дизайн и емблемите на Toyota са заменени с такива на Mitsuoka.

Цените стартират от около 80 000 лв.

В техническо отношение Buddy си остава RAV4 и използва задвижването на „японеца“. Клиентите могат да избират между бензинов двигател със 171 к.с. (с предно или с двойно задвижване), както и разполагащ със 178 к.с. хибриден вариант. Междувременно Mitsuoka обявиха и цените за Buddy. Те стартират от около 80 000 лв. за бензиновата версия, докато хибридната струва почти 100 000 лв. Дори и да разполагате с парите, ще ви се наложи да проявите търпение. Първата серия на Buddy вече е разпродадена – втората се очаква през 2023 г. – вече се приемат резервации.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин